Avatar billede Hoennern Novice
16. november 2016 - 14:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke slukke, den fryser og genstarter efter at have forceret sluk ved tæn-knappen.

Min 4 år gamle stationær er pludseligt startet på, ikke at ville slukke normalt ved at trykke på windows knappen og så Luk Computeren. Eller den starter  fint med at sige; Lukker Computeren og alt ser normalt ud og skærmen bliver sort, for så at blive rød, computeren fortsætter med at køre.

Jeg holder derfor manuelt sluk-knappen nede på kabinettet og computeren slukker, men kort efter starter den op igen og jeg kan først slukke den ved login, igen ved at holde sluk-knappen nede manuelt.

Jeg har google't og søgt, men jeg har ikke kunnet finde en løsning.

Computeren virker udover ovenstående, helt fint.

Jeg håber derfor i genier herinde kan hjælpe mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 15:32 #1
Hvis du kører Windows 10, kan du måske prøve at slå "hurtigt boot" fra:
kontrol Panel - System og sikkerhed - Strømstyring - Vælg, hvad tænd/sluk-knapperne gør -> fjern flueben ved "aktivér hurtig start)

Hurtig start gør, at når du slukker Computeren, så starten den lidt op (hopper noget bios over osv), så når du næste gang tænder, er den hurtigere i Windows
Måske det er det, som halv-starter din pc...
Avatar billede Hoennern Novice
16. november 2016 - 16:48 #2
Hej Thomas,

Jeg kan ikke se den mulighed på den sti?

her er et screenshoot: http://tinypic.com/r/2vaccw4/9
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2016 - 19:10 #3
maskinen er sat til at genstarte automatisk når den ikke lukker korrekt ned (fx ved strømudfald). Det slår du fra i kontrolpanel/system fanebladet Avanceret, Ved Start og genoprettelse klik på indstillinger. I det nye vindue under Systemfejl - fjern hak i 'genstart automatisk'

Og så skal du have fjernet den opdaterting som hænger. Det tager vi, når du lige har fået nedluk til at virke på power-knap.
Avatar billede Hoennern Novice
17. november 2016 - 07:01 #4
Hej Claes,

Har først set dit opslag hertil morgen, jeg prøver når jeg får fri senere og så skriver jeg herinde igen :-)
Avatar billede Hoennern Novice
17. november 2016 - 17:39 #5
Hej @Claes57,

Jeg har lige kigget og jeg havde allerede fjernet fluebenet i et tidligere forsøg :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2016 - 18:11 #6
Strømstyring / avanceret
Slumre / tillad vækketimere - deaktiver begge
Og senere i listen
Tænd/slukknap og låg / handling ved tryk på tænd/skuk-knap - skal stå til Luk begge steder.
Så skal du kunne lukke ned uden at den starter igen af sig selv.
Avatar billede Hoennern Novice
17. november 2016 - 18:47 #7
Det stod den desværre også allerede på :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2016 - 19:18 #8
så er der den direkte oprydning i windows fejl-tilstand, og se, om det hjælper på sagen.
Du henter programmet, og genstarter i fejlsikret mode (det går langt hurtigere så).
Start bare med fanebladet "step 5: backup" og lav backup og et gendannelsespunkt.
Herefter fanebladet "+ repair" bare kør den med alt, den foreslår og giv den 1-2 timer. Efter endt kørsel vil den genstartet - gør dette og test pc.
Programmet er her http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Det skal IKKE købes - bare scroll ned til download.
Avatar billede Hoennern Novice
17. november 2016 - 19:47 #9
Jeg kan ikke genstarte computeren, pga overstående :-/

Kan jeg lave kill switch bagpå og fremprovokere det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2016 - 16:29 #10
start programmet - i bunden af skærmen er en knap med 'genstart...' prøv lige, om den kan gøre det. Når den genstarter, så skal du starte programmet igen.
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 14:02 #11
Testen kører nu, men prgrammet kunne ikke selv genstarte computeren helt, så måtte trykke på en renset knap på fronten af computeren. Den startede op i fejlsikret tilstand og musen virkede ikke... Jeg fik dog peogrammet igang og kører nu :D
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 15:03 #12
Jeg kan stadig ikke genstarte eller slukke på normalt..

Den kom op med følgende error code: http://tinypic.com/r/2n8bhva/9
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 15:14 #13
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 15:23 #14
Det eneste der skete var, at skærmen blev sort og så blev den rød og computeren kørte stadig :(
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 17:17 #15
Den grimme (jeg har brugt den et par gange med ok resultat). Genstart, og mens den lukker ned så trækker du strømkablet ud. Så dør den der - vent 10-20 sekunder - strøm på igen, og win siger, den er afsluttet forkert og du kan vælge fejlsikret eller normal. Ofte er normal ok - der er bare sket det, at evt slumre-fil ikke bruges, så den læser alt ind forfra.
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 17:27 #16
Den bad ikke om noget, startede bare som normalt :(
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 18:22 #17
ok, så har du ikke en fejlfyldt dvale-fil. Det var så sidste skud i bøssen - næste trin er at gå til en voksen (dvs en med en rep-butik i nærheden), og lade vedkommende se på dyret. I Helsingør/Nordsjælland er det http://www.jumboshop.dk/infosupport.aspx
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 19:22 #18
Øv! Tænker der også ligger noget i Københavnsområdet...

Tak for hælpen, hvordan giver jeg dig point? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 20:03 #19
der er ikke point - og bare behold 'svar' selv - system: http://www.computerworld.dk/eksperten/det-nye-eksperten
Avatar billede Hoennern Novice
21. november 2016 - 21:23 #20
Cool, endnu engang tak for hjælpen!