Avatar billede h_s Forsker
16. november 2016 - 19:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Slumreknap og dvale tistand på Lenovo T460s

Jeg har været inde og konfigurer tænd/sluk knappen i under strømstyringen i Kontrolpanelet.
Her kan man bestemme hvad der skal se med PCen når man trykker på Tænd/sluk knappen, Lukker låget og trykker på slumreknappen på henholdsvis Batteri og tilsluttet strøm.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor slumreknappen sidder...?

Nogle af de ting der kan ske er at PCen kan gå i Dvale og slumre. Hvad er forskellen på de 2 og hvordan starter man PCen bedst når den står i de 2 tilstande?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 19:46 #1
fn+F7 eller fn+F4 vil typisk være din slumreknap på en Lenovo.

Slumre sætter maskinen i lavstrømsforbrug, så den egentlig stadig er kørende, men bruger meget lidt strøm. Til gengæld er den "vågen" næsten med det samme, du starter op igen. Løber maskinen tør for strøm mens du har den i slumring, risikerer du at miste data.

Dvale gemmer en kopi af systemtilstanden i en fil i roden af c:, og slukker herefter maskinen. Når du starter op igen, indlæses tilstanden, og fortsætter hvor du slap. Det tager lidt længere tid at starte, men til gengæld er maskinen slukket når du har aktiveret tilstanden, og bruger derfor ikke "stand-by" strøm.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 19:47 #2
...hovsa - hvordan du starter den... - har du klappet låget ned, vil de fleste maskiner i slumringstilstand registrere at du åbner låget, og automatisk starte op. Eller de vil gøre det ved aktivering af taster eller mus.

Er den i dvale, skal du trykke på din powerknap for at vække den.
Avatar billede h_s Forsker
16. november 2016 - 20:13 #3
Tak for en meget god beskrivelse - Som jeg læser det er der en enkelt ting du mangler at svare på :-)

Er der nogen der kan fortælle mig hvor slumreknappen sidder...?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2016 - 21:39 #4
Det står ellers i den aller første linje...:

fn+F7 eller fn+F4 vil typisk være din slumreknap på en Lenovo.

...Se efter et månesymbol med blåt...
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2016 - 01:12 #5
Slumre knappen. Start yderst nederst til højre "Slumre"
Avatar billede h_s Forsker
17. november 2016 - 08:25 #6
Tak for alle forslagene, men jeg kan ikke finde den:
fn+F7 = Projekter
fn+F4 = Mikrofon
Yderst nederst til højre er Pil til højre

Ny forslag?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2016 - 10:14 #7
Det lader til at Lenovo har fjernet slumreknappen i deres ny maskinserier - jeg har tjekket på Helix, T460 og L460 maskinerne... - hele "hotkey" layoutet er ændret.

Så du må undvære den, og konfigurere din startknap til at slumre... - eller "luk låget" som slumre i stedet....

Se evt. også https://forums.lenovo.com/t5/ThinkPad-S-Series-ThinkPad-Yoga/WHere-is-the-sleep-button-on-the-yoga-460/td-p/3304289
Avatar billede h_s Forsker
17. november 2016 - 11:50 #8
Tak Ole_Madsen:

Løsningen stå faktisk i dit link :-)

Try Fn+4  (not Fn+F4)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. november 2016 - 14:37 #9
Ja der kan man bare se... - det gør den da også. Udokumenteret feature :-)