Avatar billede Mini74 Praktikant
16. november 2016 - 20:08 Der er 5 kommentarer

Sort skærm på bærbar

Hvad kan der være galt hvis skærmen i min bærbar er helt sort, men sætter jeg en ekstern skærm til kan jeg bruge min bærbar.
er det skærmen eller skærmkortet eller noget helt tredje i stykker?
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2016 - 20:31 #1
Det kan selvfølgelig være skærmen, men det kan også blot være driveren for skærmen, som du skal opdatere.
Gå i kontrolpanel og enhedshåndtering. Gå til skærmkort og prøv at opdatere driveren.
Du kan også downloade et gratis program for generel opdatering af drivere.
iObit Driver Booster kan være et godt valg.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2016 - 20:33 #2
Avatar billede Mini74 Praktikant
16. november 2016 - 20:56 #3
Tak for svar, jeg vil prøve det
Avatar billede eyvind Seniormester
16. november 2016 - 22:28 #4
Prøv lige når den er startet op og du har billede på ekstra skærmen.

Hold Fn tasten nede og klik så på den tast der ligner en åben bærbar.
Der findes 4 stillinger som skifter for hvert klik.

1 intet billede på den indbyggede
2 kun billede på den indbyggede
3 kun billede på den eksterne
4 billede på begge to

Efter hvert klik vent nogle sekunder så den får tid til at skifte.

eller højreklik på start og vælg enhedshåndtering ............viser den advarsler

eller højreklik og vælg kontrolpanel og der vælge system og så vælge enhedshåndtering

fortæl hvad der vises elle hvad der sker
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2016 - 22:59 #5
du skal absolut IKKE bruger driverbooster!
det er ikke original driver! og der er malware i iobit installer, den ødelægger din pc!

brug altid kun originale driveren, fra computerproducentens hjemmeside.

sort skærm: der sker typisk det at nogle kondensatorer ved skærmens strømforsyning, bræønder ud, det skyldes billige kinesiske kondensatorer til 10 ører stk, fremfor nogle til 40 øre.    samsung er kendt for at deres skærme bare går i sort.

du kan få den checket og repareret, og i mange tilfælde, kan det ikke betale sig, men det kommer an på hvad der er galt.