Avatar billede kaffekanden Mester
18. november 2016 - 18:58 Der er 5 kommentarer

Del mapper

Hej experter
Er der nogle der ved hvordan man deler en mappe med en anden mappe altså hvis man ændre noget i den ene mappe så ændres det automatisk i den anden mappe
jeg fandt ud af det på Windows 7 men nu kan jeg ikke finde det på Windows 10 hjælp
på forhånd tak :)
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2016 - 20:23 #1
Er det 2 mapper på samme PC? Eller er det synkronisering med en backup?
Forklar lidt nærmere, så kan vi hjælpe.
Avatar billede kaffekanden Mester
19. november 2016 - 17:00 #2
Ja det er to mapper på samme PC
jeg ved ikke om det er bedst og få mapperne delt med hinanden eller lave et symbolsk link men jeg ved ikke hvordan man laver et symbolsk link manuelt med komando
kender du et program der kan lave et symbolsk link fra mapperne?  så når man ændre noget i den ene mappe ændres det også i den anden og omvendt
det er fx til en mappe i Dropbox
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 18:37 #3
Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor du ønsker at gøre dette, men værktøjet "Sync Toy" kan måske løse problemet?
Se eksempelvis denne side
http://windowsreport.com/synctoy-windows-10/
Hvis det er Dropbox, hvorfor gemmer du ikke bare filerne direkte i den folder?
Hvorfor ønsker du 2 ens foldere, der fylder dobbelt?
Avatar billede kaffekanden Mester
19. november 2016 - 19:35 #4
tak jeg prøver :)
Det er til spille filer så jeg kan spille videre på mit gemte spil på en anden PC på min Mac har jeg et program der hedder MacDropany der gør når jeg gemmer et spil linker programmet filerne til en mappe i Dropbox men min bærbar er en PC så leder efter et program tilsvarende til MacDropany
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 20:00 #5
OK, så giver det mening. Hver gang du er færdig med at spille skal du blot køre SyncToy. Så vil filerne være ens. Har du i mellemtiden spillet på din Mac, skal du blot køre SyncToy igen inden du starter på PC´en.