Avatar billede Andereaskris Praktikant
18. november 2016 - 19:36 Der er 7 kommentarer

Computer kan ikke starte

Hej jeg kom hjem fra skole prøver at tænde min computer. Efter starter Windows blir skærmen sort og muse pilen er der stadig men der sker intet, hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 20:14 #1
Er det en bærbar eller stationær?
Avatar billede Andereaskris Praktikant
18. november 2016 - 21:03 #2
Stationer
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 21:33 #3
Så er der flere muligheder.
1.Tag strømmen fra og hold startknappen inde i 5sec.
2. Prøv at tage strømmen fra computeren i nogle minutter. Også det lille sølvfarvede på bundkortet.
3. hvis du har mere end 1 ramblok, så tag en ud og prøv dem på skift.
Har du checket kablet fra grafikkortet ? Er der ventilator på, og hvis kører den rundt?
Avatar billede Andereaskris Praktikant
18. november 2016 - 21:43 #4
Har jeg prøvet. Men prøv at forestil dig lige når skrivebordet burde komme blir skærmen sort, og man kan kun se muse pilen.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 22:13 #5
Ja jeg kender godt hvad du beskriver. Desværre fortæller det ikke umiddelbart om årsagen. Kan du under boot komme ind i setup, med en af F-tasterne?
Hvis ikke, så prøv at tage harddisken og CD/DVD drevet fra og prøv igen.
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2016 - 02:33 #6
find et live styresystem linux (ubuntu) eller en windows installertion som du kan boote op på fra en DVD eller USB

UNDLAD AT INSTALLER

virker computeren nu (mus og tastetur)

hvis ja så er det nok windows der er fucket up

hvis nej så har du hardware problemer
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2016 - 20:11 #7
Har du løst problemet? Skal vi komme med flere forslag?