Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 14:21 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

sony xperia aqua m4

min nye brugte tlf. er skærmlåst, har ikke koden.
hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 14:34 #1
Har du prøvet at følge vejledning på denne side
http://support.sonymobile.com/dk/xperiam4aqua/faq/
Det må løse dit problem.
Fik du iøvrigt løst problemet med SIM-kode fra din anden tråd?
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 15:04 #2
1. yes, men nu er der et nyt problem, jeg kan ikke komme videre fra startskærmen, der står jeg skal trykke  på bjælkerne, der er bare ingen bjælker.
den  var skærmlåst ikke simlåst;o)
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 15:16 #3
Har du prøvet at gendanne svarende til fabriksdata, som anført i mit link ovenfor?
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 15:32 #4
jeg har låst skærmen op, men jeg ikke andre options.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 15:35 #5
Har du gendannet svarende til fabriksindstillinger og opdateret styresystemet?
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 15:48 #6
hvordan sku' jeg det, jeg får ikke andre options?
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 15:59 #7
det er dét, der er temmelig frustrerende.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 16:14 #8
Så skal du følge sidste afsnit i det link, jeg sendte:
Hvis du ikke har adgang til menuen Indstillinger på din enhed, kan du slutte den til en computer og bruge Xperia? Companion-softwaren til at nulstille din enhed. Åbn Xperia? Companion på din computer, og klik på Softwarereparation. Følg instruktionerne på skærmen. Husk at tage backup af vigtige data, der er gemt på enhedens interne hukommelse. Du kan finde flere oplysninger og en installationsvejledning ved at gå til Xperia? Companion-websiden til Windows eller Mac OS.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 16:27 #9
det prøver jeg, men der lidt tid.
PS jeg sætter stor pris på, at du ofrer din tid  på, at hjælpe mig.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 16:44 #10
har oprettet forb. til pc, men igen ingen options, det eneste jeg kan er, at importere billeder, her siger den, der ikke er nogen, men jeg ved der er billeder på mit sim kort??
Avatar billede frem-ad Professor
19. november 2016 - 17:20 #11
Har du installeret programmet Xperia? Companion her fra http://support.sonymobile.com/dk/tools/xperia-companion/ så skulle den gerne finde den der inde og der skulle du kunne komme ind og nulstille telefonen det kunne man da jeg havde sony telefon
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 18:28 #12
Hi Por1, vi hjælper gerne, men jeg savner en klar tilbagemelding om du har gjort som anbefalet. Som #11 skriver, så bør dette program virke.
Jeg har aldrig hørt om, at billeder er gemt på SIM kort. Kontaktpersoner ja, billeder og filer nej.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 18:51 #13
er på igen.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 19:00 #14
# 11. får beskeden lås enheden op. tlf. er låst op??
Avatar billede frem-ad Professor
19. november 2016 - 19:24 #15
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 19:34 #16
# min skærm er låst op.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 19:52 #17
jeg har også prøvet, at reparere companion, samme nedslående resultat:o(
Avatar billede frem-ad Professor
19. november 2016 - 19:57 #18
nå okay. har du prøvet http://www.mobilsiden.dk/tips/sadan-nulstiller-og-gendanner-du-din-telefon-tip,lid.34776/ metode 2
Der er også http://support.sonymobile.com/dk/xperiaz3compact/userguide/Restarting-and-resetting-your-device/  under ¨For at udføre en nulstilling til fabriksdata¨ og der står også det med kode mangler
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 20:28 #19
#18 prøver metode 2. men der går lidt tid, er lam i den ene side.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 21:21 #20
eureka, så lykkedes det, jeg er inde og, hvad så?
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 21:41 #21
jeg har 2 options software rep. eller opdatering.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 21:46 #22
Jeg ville starte med software rep. og se om det løste problemet. Dvs. gå tilbage til fabriksindstillinger.
Dernæst ville jeg opdatere softwaren.
Efter dette så starte telefonen op med en Google konto, hvis du har en i forvejen. Ellers må du starte en ny.
Avatar billede frem-ad Professor
19. november 2016 - 22:11 #23
Det er først repration/fabrik indstilling opdateringer det skal du nok nå, nu handler om at få gjort så den køre efter fabriks standard uden koder skrammel og historie, og så byg op derfra.
Avatar billede por1 Seniormester
19. november 2016 - 22:12 #24
det kører nu, men det ser ud til det varer 3-4 timer, men pyt, jeg sku' alligevel bare sove.
Avatar billede por1 Seniormester
20. november 2016 - 11:08 #25
HIP HIP H.... osv.
jeg takker ydmygt, for jeres deltagelse og løsning, respekt til jer 2.