Avatar billede Henrik Bo Andersen Praktikant
19. november 2016 - 21:03 Der er 2 kommentarer

Exchange server 2010/Office 2016.

Hej i kloge hoveder:) Måske en af jer kan de gyldne ord.
Jeg er ved at installere Office 2016 på en win 7.
Der er tale om en exchange konto på en Windows server 2008 - Exchange 2010. For at kunne konfigurere Outlook 2016 mod en Exchange server 2010 skal man bruge autodiscover??? Outlook 2016 kan kun konfigureres automatisk og derfor skal der ændres i ISS og AD.
Har prøvet at finde løsninger på dette på nettet men det bliver desværre lidt for nørdet. Jeg falder igennem når de snakker MX records o.s.v Der tale om et lokalt netværk hvor jeg mener at det blot skulle være et spm. om at enable denne service, meen???? Er der mon en der kan hjælpe mig videre?
På forhånd tak.

Gode hilsener fra Henrik
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. november 2016 - 10:56 #1
Hej, Henrik.

  Det burde være nok med en MX-record i din lokale DNS, altså på en DC i dit eget domain med prioritet 10, altså:
hostname => Navnet på din mailserver
FQDN => navn.domain.tld på din mailserver
Priority => 10

Hvis din Exchange så ellers er rigtigt sat op, så sitet den opretter i ISS'en fungerer efter hensigten, skulle du kunne konfigurerer Outlook automatisk.
Avatar billede Henrik Bo Andersen Praktikant
20. november 2016 - 14:12 #2
Hej Krogh, tusind tak for dit hurtige svar - det bliver spændende at komme til tasterne mandag morgen. Jeg prøver at følge din vejledning...

Hilsen fra Henrik