Avatar billede Louise Juniormester
20. november 2016 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mine dokumenter er kun en henvisning??

Hej her forleden sad jeg og ryddet op på mit skrivebord på min macbook. Men da jeg så har markeret alle mine filer for at ligge dem ind i en mappe, bliver de dobbelt så der kommer åbenbart en henvisning ind i mappen og dem på skrive bordet er også en henvisning. mit problem er så at den ''ægte'' er væk uden jeg har slette dem... Er der nogle som ved om jeg kan gendanne dem, da det er alle mine noter der er gået tabt og går på gymnasiet og skal snart til eksamen...

og ved i evt hvorfor de blev lavet til en henvisning? Plejer altid at kunne hive dem ind i en mappe uden problemer.
Avatar billede INK Ekspert
20. november 2016 - 17:24 #1
Virker din henvisning fra skrivebordet?
Hvis den gør, så kan du højreklikke og klikke på "vis info". Her vises placering af originalen.
Du kan så i "finder" finde originalen.
Du kan også søge efter filnavnet i finder.
Originalen kan ligge i papirkurven, som du måske ikke har tømt.

Kører du en Timemachine backup? Så ligger den der.

Bruger du iCloud til dine dokumenter, så ligger den måske der?

Håber det lykkes!
Avatar billede Louise Juniormester
20. november 2016 - 17:29 #2
Tusind tak har fundet frem til dem nu :)