Avatar billede pappydoctor Praktikant
20. november 2016 - 17:17 Der er 6 kommentarer

Iphone sikkerhedskopi

Min Iphone 5S slukker spontant trods fuld opladning og selvom at den er forbundet til strømkabel. Den er aktiv i max. få min ad gangen.

Jeg har desværre ikke en sikkerhedskopi hverken på intern harddisk eller ekstern server. Jeg har udvidet kapacitet til Icloud, så jeg kan foretage en sikkerhedskopi.

Mit spm. er imidlertid: hvordan kan jeg lave en sikkerhedskopi, når min tlf. max. er aktiv få min ad gangen inden den slukker spontant?

Jeg har forsøgt med fuld opladning og derefter at lade batteriet dø ud. Batteriet blev udskiftet for 6mdr siden pga. overophedning/hævelse af originale batteri.

Jeg kan ikke helt afgøre om der er tale om hardware eller firmware fejl. Såfremt at der er tale om firmware fejl, og et evt. nyt batteri ikke hjælper - hvordan kan man foretage backup. Er det evt. muligt medens iphone er slukket?

På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. november 2016 - 18:23 #1
Du kan ikke sikkerhedskopiere imens den er slukket... ;-)

Men er problemet der også, hvis du tilslutter den til din PC med kabel?
Hvis den forbliver tændt under opladning, kan du jo sikkerhedskopiere den ad den vej.
Avatar billede pappydoctor Praktikant
20. november 2016 - 20:08 #2
Problemet er der uanset om at jeg tilslutter den til min Macbook eller direkte til strømstik, at den slukker efter kort tid - hvorfor at jeg ikke når at kopiere indholdet over.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. november 2016 - 20:33 #3
Ja, så er du mere på den end med på den.
Hvis du på ingen måde kan holde liv i den længe nok til at lave sikkerhedskopien, er der ikke andet at gøre end sende den til rep og krydse fingre for at de IKKE ombytter den.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. november 2016 - 21:13 #4
Er du dikker på du ikke har backup - Bruger du itunes og tilslutter telefonen tager den backup nok ikke af det hele da det er hurtigt overstået - Itunes gør det uden du skal godkende men viser kortvarigt at den gør det - men det kan let overses.
Avatar billede pappydoctor Praktikant
20. november 2016 - 22:56 #5
Itunes tager ikke backup af bl.a. billeder.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2016 - 00:26 #6
Jeg har selv en 5S og en Sony Xperia Z - Jeg er ikke ud på at starte en religionskrig men kan egentligt godt lide at man, hvis telefonen dør, kan flytte simkort og microSD kort og så har sine billeder, kontakter mm ude.
Min 5S åd batteriet hurtigt hvilket jeg blev træt af og skiftede til Z - efter nogle dage ville ville 5S ikke modtage strøm og var derfor helt død. Jeg indleverede den til Irepair Valby Langgade. De skiftede batteri hvilket ikke var nok og ombyttede så telefonen uden beregning for mig. Telefonen var i "Find my Iphone" og synkronisering med ICloud. De fik min pinkode, appleid og password til denne. de har indlæst backup og jeg kan ikke konstatere jeg mangler noget. Simkort var pillet ud og flyttet til Z. Kontakter billeder mm er der. Mit held er nok den har ligget med strøm på efter jeg holdt op med at bruge den. Og jer tror på at telefonen er ombyttet, idet skærmen var revnet og den revne er der ikke mere. Jeg er yderst tilfreds med dem og har for længst tilgivet at de sendte SMS om telefonen var klar til afhentning 3-4 minutter før den var det.

Tilbage til din sag - prøv og se om den bare får flyttet et par billeder hvergang den bliver tændt - så vidt jeg forstår er billeder til Icloud synkronisering og ikke backup.