Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 11:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabase renser w.81

Jeg har  prøvet iObit Advanced system care. Desværre følger der flere programmer med, som jeg ikke synes om. I dag da jeg startede computeren havde jeg pludselig fået en Windows 8 startmenu i stedet for Classic shell.
Selvfølgelig sletter jeg alt det, men det irriterer mig.

Derfor, er der nogen som kan anbefale en  Registreringsdatabase renser til windows 8.1. Den behøver ikke at være gratis.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 12:02 #1
ccleaner - den gratis er ok, men du kan også vælge at støtte piriform (firmaet bag).
https://www.piriform.com/ccleaner/download
pro til 20? er fin, mens pro+ er alt for dyr.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2016 - 12:15 #2
Ved du har brugt Privazer før. Lavede den koks for dig?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 12:43 #3
#1 Jeg har faktisk cCleaner pro, Laver den en grundig rensning af reg. basen?
Jeg købte den for at "rydde" internettet og lukkede filer.

#2  Ja det er rigtigt, jeg har Privazer, og den kører udmærket. Måske skulle jeg se lidt nærmere på det jeg har.
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2016 - 12:47 #4
Anvender iObit Advanced System Care. Det er korrekt, at man nemt får flere programmer med, hvis man ikke er meget opmærksom.
Når man siger ja til gratis fordele får man det "forærende". Når den side popper op skal du bare lukke den og gå videre med installation af selve programmet.
Der kan gratis installeres en "Uninstaller", der faktisk er rigtig god.
Der er blandede meninger om Driver Booster. Har brugt den i visse tilfælde med succes.
Det pudsige er, at JRT (junk removal tool) betragter Driver Booster som snavs og fjerner den ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 12:56 #5
Min holdning til databaser generelt er, at det at finde én post tager én tid - uanset størrelsen på databasen (med mindre man læser databasen igennem post for post og tester på indhold af den enkelte record). Så det er ikke noget, jeg går op i, og kendskabet er begrænset. Hvis jeg skal noget med registreringsdatabasen, så åbner jeg regedit og søger på det, der skal findes.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 13:15 #6
#4 Ja man skal sandelig være på vagt. Og så vidt jeg husker kom nogle af tillægs programmerne med uden noget valg?
Uninstaller er udmærket, men jeg har Revo uninstaller som jeg finder endnu bedre.
Driver Booster er jo et program helt for sig selv, det har jeg i pro udgaven, og det fungerer udmærket. At nogen tetragter programmet som junk forbavser mig.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 13:20 #7
#5 Ok, men det lyder da ellers godt, at der bliver ryddet op i reg. basen, uden at man selv skal rode med det :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2016 - 14:01 #8
Ccleaner - jeg ville så køre et punkt ad gangen, fx 'programsti'. Og svare ja til backup af data først. Så har du rimeligt styr på hvordan evt opståede fejl i regdb kan reetableres. Kør et punkt, genstart og test lige browser og e-mail. Virker det, så kan andet repareres enkelt, så videre til næste punkt.
21. november 2016 - 15:02 #9
Jeg mener ikke det kan betale sig at rydde op i registrerings databasen.
Jeg har gjort det flere gange gennem årene.
Jeg har brugt både ccleaner, og et betalings program, som kunne fjene en masse.
Men det har aldrig givet nogen forbedring.

Jeg fandt en artikel, om oprydning på nettet.
Her skrev de også at det ikke kunne betale sig at rydde op i reg.db.
Så det er jeg holdt med.

Ccleaner er i øvrigt begyndt at installere en opdaterings agent, så nu skal man afinstallere ccleaner når man er færdig for at slippe for at have den agent kørende.

Det du kan gøre.
Afinstallere overflødige programmer.
Enten med den uninstaller programmet har, eller via tilføj/fjern programmer.
Windows har et diskoprydnings program. Det kan du køre.
Og hvis du vælger avanceret, kan du slette gamle windows temp filer.
Du får tømt papir kurv, cookies m.m.
Nogle punkter er sat default. men du kan klikke til og fra som det passer dig.

Hvis noget har ændret i din opsætning, så skal du enten ændre det tilbage selv, eller gå tilbage til et restore point.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2016 - 15:36 #10
Lige meget hvilket program jeg installerer så vælger jeg brugerdefineret hvis det er muligt, og programmer hentes så vidt muligt direkte på producents side. Ikke noget med Cnet, softonic og hvad de ellers hedder hvis man ellers kan slippe for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2016 - 15:39 #11
CCleaner spørger altid om man vil lave et systemgendannelsespunkt  før den sletter.

Det har jeg ikke brugt på mange år, og jeg har bare valgt at slette det den finder.
Den har aldrig lagt mine computere ned når jeg har brugt den.
Så den må være meget forsigtig når den sletter.
Man kan så altid vurdere hvor meget det er værd.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2016 - 15:48 #12
#9 Tak for dit indslag.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 13:01 #13
Mange tak for jeres gode indslag. Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg lukker på en rimelig måde. Mit spørgsmål kunne ikke besvares konkret, men der var gode råd.
Man kan ikke sige, at et bestemt indlæg løste problemet, og som derfor skal have den grønne løsning. Jeg kunne måske give alle det grønne kort, men det er vist heller ikke det rigtige. Så jeg håber, at liks (synes godt om) er ok. :-)
22. november 2016 - 13:55 #14
Velbekomme :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2016 - 15:57 #15
Det er bare i orden. Kan ikke bruge de grønne bjælker til noget alligevel. Det løb er kørt.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 16:09 #16
Jamen det må Eksperten da gøre noget ved. Du har jo "spist guleroden"
Jeg vil foreslå at den næste titel bliver SUPEREKSPERT. Og når du er blevet det,
må vi finde på noget nyt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2016 - 16:28 #17
Jeg synes det er ok at lande der :-)
Efterlyser blot de badges som der var stillet i udsigt, som viser hvor man har sin styrke.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 16:51 #18
Ja det ville være udmærket.