Avatar billede mjansen Seniormester
22. november 2016 - 11:50 Der er 9 kommentarer

reset windows lokal dns...

Hej

På mit netværk har jeg en webserver.

Når jeg så skal tilgå et lokalt domain xxx.dk, bliver dette domæne slået op i på min routers dns hvor den så peger tilbage på min server. på den måde kommer jeg ikke ud af huset...

Nu har jeg så testet AVGs VPN, som virker fint. Jeg kan tilgå mine egne domæner.

Nu har jeg så slået AVG's VPN fra. Min pc tror så at mit domæne xxx.dk ligger på min wan ip. Som ikke kan tilgåes via LAN.

Resultat jeg kan ikke se de domæner som jeg har på min egen server.

Hvis jeg pinger mit domæne kan jeg også se den bruger min ip WAN adresse.

DNS-server er sat til min router.

Så hvordan sletter jeg den lokale dns på min windows 7 pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2016 - 12:51 #1
kunne det tænkes, at avg har sat nogle regler op i firewall i windows?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2016 - 12:58 #2
Åbn en kommandoprompt som administrator og skriv: "ipconfig /flushdns". Det rydder din lokale DNS cache på PC'en.
Avatar billede mjansen Seniormester
22. november 2016 - 14:08 #3
Claes57: nej når jeg pinger fra cmd er det min wan ip som den pinger og kigger derfor ikke i routerens DNS

Spotgun: er prøvet og den svare at det er gjort men virker ikke :-(
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 15:53 #4
er din router også din dhcp-server? og står din webserver i lease-tabellen af din router?
Hvis ikke, så er nok det udfordringen...i hvert fald så vidt jeg har forstået problemet :)
Avatar billede mjansen Seniormester
22. november 2016 - 16:42 #5
Hej Thomas
Min router er også min dhcp server ja.

Min router er en cisco RV325 med en "DNS Local Dataase" Hvor alle de domæner jeg har på min egen server er oprettet.

Ved ikke helt om det er svar på dit indlæg :-)
Jeg ved ikke hvad en lease tabel er? :-(

Det er ikke kun de domæner som jeg har arbejdet med pt. som ikke virker. Men også dem som jeg ikke har været inden på efter jeg har leget med AVG VPN.

Så tror slet ikke at min pc bruger DNS fra routeren.

PS det har jo virket fin før, når jeg fik et nyt domæne på min egen server blev det oprettet i routeren og så virkede det bare.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2016 - 17:06 #6
pc bruger sikker dns fra/via avg, så de kunne styre kontrol af det, de nu tjekker.
Så på pc sæt dns igen (bare ret til default - så tager den også den fra router).
Avatar billede mjansen Seniormester
22. november 2016 - 19:44 #7
Claes57: du har sikkert ret...

AVG har oprettet et netværk som jeg har deaktiveret.

Mit LAN netværk står rigtigt.

Men ipconfig /all Viser at DNS er min router.

Så.....????
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2016 - 20:10 #8
Prøv at gå ind i krontrolpanel netværk og se på egenskaber for dine kort. DNS skal bare være default/valgt af udbyder.
Avatar billede mjansen Seniormester
22. november 2016 - 20:54 #9
Det stod som det skulle. Har prøvet at rette det og rette det tilbage virker ikke.

Har nu afinstalleret avg så virker min pc igen

Så nu hatr jeg installeret Avast