Avatar billede iben Novice
24. november 2016 - 23:22 Der er 19 kommentarer

Jeg kan ikke få adgang til min egen wordpress hjemmeside

Hvordan får jeg adgang til min egen hjemmeside fra min egen MAC? Jeg er ikke IT-kyndig men har dog fundet ud af, at hjemmesiden er ikke nede, da den kan tilgås af andre. Det er ikke et problem i browseren, da jeg ikke kan logge på fra hverken Safari, Firefox eller Chrome. Hjemmesiden kan tilgås fra min mobil, hvis jeg går uden om mit wifi, men ikke hvis jeg benytter mit wifi. Beskeden lyder at: Safari kan ikke åbne siden, fordi den server, hvor siden findes, ikke svarer. Det kan betyde, at den side, som der linkes til ikke er den rigtige? Det har måske noget med DNS at gøre, men jeg kan ikke selv løse problemet. Er der nogen, der kan hjælpe mig? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Mikael Ekspert
25. november 2016 - 07:05 #1
MÅSKE ??? er din IP adresse på dit hjemmenetværk blevet blokkeret af en eller anden grund udefra ?? Men da din mobil bruger en anden IP adresse, så er den ikke omfattet af den blokkering ?? Når du anvender "mobil data"..

Du kan prøve at anvende wiifi hos en "ven"..

Hvis du ikke har fast IP hos din udbyder, så kan du MÅSKE være heldig at få tilkendt en ny IP, hvis du slukker din router i "længere" tid ???

Det problem er set før.. ;)
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 07:20 #2
Prøv at indstille din mobil som hotspot (internetdeling) og lad din Mac forbinde til internettet via denne forbindelse (altså uden om dit normale wifi). Så får vi nogle informationer som kan indkredse problemet.
Avatar billede stjans Guru
25. november 2016 - 08:35 #3
Har du et sikkerheds plugin installeret - a la Wordfence ?
Avatar billede iben Novice
25. november 2016 - 10:17 #4
Jeg har sat min mobil til hotspot (god ide!) og nu kan jeg sørme komme ind på hjemmesiden på min MAC..... Min mistanke om, at det er mit wifi er altså rigtig. Hvad kan jeg gøre helt konkret ved det?
Jeg har plugins som Akismet og updraftplus til at sikre back-up og spamprotection i wordpress. Jeg benytter cpanel som webhotel. Kan det være derinde, at der er noget, der skal ændres?
Avatar billede Mikael Ekspert
25. november 2016 - 10:46 #5
Kan du få forbindelse med en kablet LAN mellem computer og router ???
Avatar billede iben Novice
25. november 2016 - 11:25 #6
Jeg beklager. Jeg er ikke en haj til det her. Jeg har ført et kabel fra computeren og ind i routeren. Så er jeg gået til systemindstillinger og har valgt netværk, hvor jeg kan se delingen med min Iphone og WIFI, der jo er slået fra. Jeg kan dog ikke se, hvor jeg skulle vælge LAN...? Det kommer ikke op pr. automatik, og heller ikke, hvis jeg slår internetdelingen fra på iphonen. Hvor vælger man LAN for at prøve dette?
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 11:43 #7
Du slukker lige midlertidigt for wifi på din Mac. Du trykker på "Paraplyen" øverst og slår wifi fra.
Dernæst går du ind i safari og går på eksempelvis Google. Virker det?
Hvis ja, så er du på kablet netværk via din router og du har fået en IP adresse.
Check lige om mail også virker.
Hvis alt ok, kan du igen prøve din Wordpress. Virker det?
Hvis nej skal vi ind på routeren og pille. Du må lige oplyse hvilken router og leverandør af internet.
Avatar billede iben Novice
25. november 2016 - 14:10 #8
Så har jeg prøvet at have wifi slukket på min mac og flytte min LAN ledning fra min MAC og til samtlige 4 udgange på routeren + direkte i stikket i væggen uden det giver netadgang. Safari og google virker ikke. Kan man gøre det forkert?
Min router er en netgear fra yousee. Jeg har haft ringet til dem for at få hjælp i denne uge, da jeg tænke, at når det nu er mit wifi, som den er gal med, så kunne de måske hjælpe, men det kunne de desværre ikke...
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 14:22 #9
Jeg formoder den tidligere har virket?
I så fald kunne du slukke den i 10-15 sekunder og derefter lade starte op igen. Det tager lidt tid inden alle lamper lyser som de skal. Læg især mærke til snabel-a lampen, der viser adgang til internet. Det kan også være en klode med en satellit.
Så skulle alt gerne virke igen, både trådløst og kablet.
Du kan gå på følgende hjemmeside (via dit hotspot)
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-skifter-du-navn-og-adgangskode-til-din-wifi/saadan-skifter-du-navn-og-adgangskode-til-dit-wifi
Her vælger du bredbånd via kabel-tv eller telefonstik. Følg anvisningerne. Nu kan du checke om der er hul igennem. Fortæl hvad du oplever.
Avatar billede iben Novice
25. november 2016 - 14:29 #10
Er først tilbage igen mandag.... :) God weekend.
Avatar billede iben Novice
30. november 2016 - 15:26 #11
Jeg har nu haft tid til at prøve at komme videre. Jeg har haft slukket for mit wifi og min router, og jeg har tændt det igen, været inde på yousee og videre inde og se min netgear, og der er ingen problemer nogen steder. Det hele kører fint. Det har det også gjort tidligere. Eneste problem er, at jeg ikke kan få lov at tilgå min egen hjemmeside. Til gengæld kan jeg tilgå alt andet. ... Jeg har nu fundet løsningen (tak for tippet ink), at hvis jeg skal på min egen hjemmeside, så kan jeg jo blot benytte mit mobilnet og internetdeling via min mobil, for så er der ingen problemer, men det løser blot ikke det underfundige, at jeg ikke kan komme på hjemmesiden fra mit wifi. Hvordan kan man pille ved routeren?
Avatar billede Mikael Ekspert
30. november 2016 - 15:50 #12
Hvad endte det med.. Kan du tilgå din hjemmeside udenom Wiifi.. Altså med et LAN kabel direkte mellem computer og router..

Hvis du stadig ikke kan, så er det på nogen hjemmesider (egen) at blokkere visse IPadresser. ( Hvis nogen sender spam/andet ) MÅSKE har du ved et uheld blokkeret din egen IP ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. november 2016 - 15:51 #13
Hov.. Der smuttede et "muligt" i teksten ;)
Avatar billede iben Novice
02. december 2016 - 16:05 #14
Så har jeg igen haft tid til at dykke ned i mit problem.
Jeg kan tilgå hjemmesiden, når jeg går udenom mit wifi. (jeg har ikke fået netforbindelse med et LAN kabel) Når jeg bruger mobil-deling, så er jeg gået ind på cpanel, der er webhotel for min hjemmeside. Under sikkerhed er det muligt at blokere IP-adresser.
Ifølge cpanel er ingen IP adresser blokeret på nuværende tidspunkt. Jeg har også været inde og kigge lidt i phpadmin og en fornemmelse siger mig, at det kan være der, at der er noget, der skal ændres. Er der nogen, der ved noget om det? Jeg har også kigget i min wordpress admin (wp-admin) men synes heller ikke lige, at jeg kan finde noget der. Nogen der har forstand på det?
Forslag modtages meget gerne :)
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 16:19 #15
Oplys lige hvilken Mac og årgang. Nyere Macs har jo ikke netværksstik, så det kan være forklaringen på det manglende kablede netværk ;-)

Kan du modtage mails og surfe på andre hjemmesider via din mac og almindeligt WiFi?
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 16:23 #16
Ser lige at du skrev i #11, at alt andet virker. Så må det være en indstilling i routeren, der blokkerer for netop den adresse.
Avatar billede iben Novice
20. december 2016 - 23:56 #17
Blot til orientering til I søde mennesker, der har forsøgt at hjælpe mig i denne tråd. Jeg har downloaded appen genie der giver adgang til min netgear router fra yousee, men kan ikke finde frem til, hvor det skulle være muligt at se, om der er en indstilling, firewall, sikkerhedspakke eller lignende, der forhindrer adgang til min webpage. Løsningen på problemet bliver derfor fremadrettet, at jeg internetdeler med min mobil som hotspot, når jeg skal på wordpress/min webpage og går uden om mit wifi.... Lidt en storm P løsning, men det virker, og så må det bliver sådan!
Avatar billede Falkaodk Praktikant
07. august 2017 - 22:29 #18
Jeg oplever p.t at jeg ikke kan gå ind på Ekstrabladets hjemmeside på min iPad hvis jeg gør det via mit wifi. Jeg kan komme ind på siden via min tlf via samme wifi. Hvis jeg bruge et andet wifi end mit eget kan jeg godt gå på Ekstrabladets hjemmeside via ipad. Og kan via mobil nettet der er på iPad, hvis jeg slår wifi fra på iPad. Virkelig underligt. Så tænker problemet ligger i en kombination af iPad og wifi kun med den ene side. Kan gå på alle andre websider
Avatar billede Diana Cira Praktikant
09. september 2019 - 11:41 #19
Hej Iben,
Faldt lige over dit indlæg, jeg er lige løbet ind i fuldstændigt samme problem også med produkt fra yousee - så havde lidt håbet på du havde fundet løsningen til dit problem, og har lyst til at dele ud af det :D