Avatar billede CNS Praktikant
25. november 2016 - 13:37 Der er 2 kommentarer

Opgradering af nuværende PC - kompaltiet ?

Hejsa derude!

Jeg har desværre måtte erklære mit nuværende bundkort defekt... Jeg skal derfor nu købe en ny, og jeg har tvivl omkring om de ting jeg har set på, passer med mine nuværende dele. Skal siges jeg har lidt forstand på dette, men tilsyneladende ikke nok.

Min stationær er HP PAVILION H8-1320eo (Se evt. http://support.hp.com/gb-en/document/c03390565 - Skal også siges at jeg har et GTX 970 grafikkort, og ikke det standard grafikkort som står på HP's hjemmeside).

Bundkortet jeg har set på: https://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-Z170-PRO-GAMING-Bundkort-Intel-Z170-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2511161?s=ASUS+Z170+PRO+GAMING+Bundkort

Derudover har jeg valgt at opgradere RAM til DDR4, da mine nuværende RAM kort er DDR3, så det burde ikke være et problem.

Ville derfor høre om I kan sige mig om dette kan lade sig gøre?
Hvis der er manglende relevant information, giver jeg dem selvfølgelig!

Mange tak på forhånd!
Avatar billede CNS Praktikant
25. november 2016 - 13:44 #1
*Mangler at sige min nuværende strømforsyning er 750W
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2016 - 14:53 #2
Din nuværende CPU (socket 1155) passer ikke i det nye bundkort (socket 1151)