Avatar billede cht22 Professor
26. november 2016 - 19:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk optager

Jeg vil gerne kunne optage fra min Boxertv boks.

Findes der nogen harddisk optagere der kan optage fra HDMI eller skal man købe en med DVB-T tuner til formålet?

Har f.eks. kigget på den her, men der står ikke om den kan optage fra HDMI og den har kun DVB-C tuner.

http://www.av-connection.dk/?PGr=6784
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 07:49 #1
Skal du optage i digital kvalitet, så havde jeg kontaktet Boxer for at få fremgangs måden.

Jeg har selv prøvet at optage på mit tv på usb pind, men på betalings kanaler får jeg "begrænset tidsperiode" hvor de er tilgængelige. For at annullere denne tidsbegrænsning har jeg måttet optaget det over scart stik på en hhd optager i analog kvalitet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. november 2016 - 08:20 #2
Avatar billede cht22 Professor
27. november 2016 - 15:22 #3
Findes der ikke nogen harddisk optagere der kan optage via HDMI?

Har også kigget på den her. Der er både DVB-C og DVB-T tuner:
https://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk.02-aa&pi=1170698&refKey=oWUwxvkLt

Men der står ikke om man kan sætte Boxertv kortet i.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 17:58 #4
Under Interfaces står der at der er cl+ stik. På det stik skal ca modulet monteres. Om det så er en løs kortlæser du skal have eller ca modulet kan puttes direkte på kan jeg ikke vide. Man skal sikkert have flere billeder for at se det.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 18:12 #5
Der har faktisk været en anden tråd oppe med denne afspiller før så jeg nu, hvor jeg også selv deltog i:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1003710
Avatar billede cht22 Professor
27. november 2016 - 18:44 #6
Tak for jeres svar. Jeg overvejer at købe et HDMI capture card til at sætte i min PC i stedet for.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 18:45 #7
Ok
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 18:46 #8
Havde inden køb kontaktet Boxer for at finde ud af om man i det hele taget kan optage kodede kanaler med eget udstyr
Avatar billede vbr Seniormester
28. november 2016 - 10:50 #9
Vi har Boxer via antenne og et Boxerkort sat i TV'et, men ingen Boxertvbox.

Jeg har klæbet en lille fiks harddisk bag på fjernsynet og forbundet den til USB 1 (HHD)-stikket. (Hvilken harddisk kan jeg derfor desværre ikke se, men det var en ganske almindelig).

Det fungerer fint, og vi kan optage fra alle de kanaler, som Boxer-abonnementet giver os adgang til.

Vi kan også sætte en tv-udsendelse på pause (hvis telefonen ringer) og fortsætte med at se den bagefter.

Eneste væsentlige ulempe har hidtil været, at vi ikke kan optage en udsendelse, mens vi så en anden på en anden kanal.

Men det kan vi nu, idet vi har fået CromeCast. Så ser vi bare den anden udsendelse der. Det fungerer rigtig fint.

En anden ulempe kan være, at harddisken tilsyneladende ikke kan håndtere alt for mange optagelser samtidig.

Derfor har vi et par gange oplevet, at vi ikke kan få adgang til optagelserne. Så er der kun muligheden for at lade fjernsynet formattere harddisken.

Det er selvfølgelig ærgerligt at miste optagelser, man ville have set.

Men sletter vi omgående film og dokumentarudsendelser, når vi har set dem, udgår vi den ærgrelse.