Avatar billede mjansen Seniormester
28. november 2016 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Copy/ paste

Normalt når jeg laver en copy paste kopier jeg fx. den formel som er i en celle.

Nu laver en copy paste så det er den tekst der står i cellen der bliver kopieret. Hvordan retter jeg det tilbage?

a1 = 3
b1 = 2
c1 = a1+b1 (5)

a2 = 4
b2 = 5
copy/ paste c1 til c2
c2 = 5
og ikke som ønsket
c2 = a2+b2 (9)
Avatar billede mjansen Seniormester
28. november 2016 - 11:31 #1
Jamen hvad har MS snart tilbage?

Har skiftet til openoffice....
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 12:05 #2
Jeg får ikke 5 i c2 i excel, men det ønsket 9 i c2. Hvis jeg copy/paste c1 til c2 ???
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 12:12 #3
Heller ikke i Openoffice 4. ???
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 12:20 #4
Eller i Libreoffice..

Men jeg kan se at openoffice er lidt anderledes end både excel og Libre.

Når du kopier formlen  c1 (= a1 +b1) så pas på når du paster i c2.

Du SKAL højreklikke i C2 og vælge "sæt ind" og absolut ikke "indsæt"

Det virker også med tasterne Ctrl + C som er kopier. Og Ctrl + V som er "sæt ind"
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 12:31 #5
Jeg har et beregnerprogram liggende som folk kan downloade.. Det er gemt som den gamle Excel " Excel 97 - 2003 projektmappe".. Den giver den bedste visning, hvis folk har en nyere Excel..

Men den vises langt mere korrekt hvis folk har LibreOffice end Openoffice.
Også på en Mac computer.

Derfor beder jeg folk om at bruge LibreOffice frem for OpenOffice, HVIS de ikke har Excel. ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2016 - 12:57 #6
Hvis du bruger Office 2010 skal du ind i indstillinger - avanceret og der kan du sætte din standard for kopier-indsæt - bla. kan der sættes til at man indsætter værdi i sted for formler
(https://blogs.technet.microsoft.com/hub/2010/11/04/adjusting-your-default-paste-options-in-office/)
Jeg kan ikke se, at det samme gælder for Office 2016, men her kan man, hver gang man sætter noget ind, skifte hvordan det skal indsættes (aka. indsæt speciel)
Avatar billede mjansen Seniormester
07. december 2016 - 10:16 #7
Slukkede for min pc og næste dag kørte den normalt igen.....