Avatar billede dlgtjs Juniormester
28. november 2016 - 11:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Farvning af celler

Hej
Jeg har et ark (stykliste agtig)

i celle A vises hvor mange komponenter der er i hver 1-2-3-4 eller 1-2-3-4-5 etc.
Jeg vil gerne farvet A i forskellige farve ud fra kriterierne om hvormange komponemter der er i hver feks. er der 2 komp. så har alle med 2 samme farve og så fremdeles for 3-4-5-6-7-8 komponenter.
håber nogen kan hjælpe
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. november 2016 - 11:58 #1
Tror du skal opliste hvad du mener?
Jeg forstår det nemlig ikke.
Men måske det bare er mig. :)
Avatar billede dlgtjs Juniormester
28. november 2016 - 12:00 #2
Ville have vedlagt arket, men kunne ikke finde vedhæft symbolet
Avatar billede Hestehat Seniormester
28. november 2016 - 12:05 #3
Tror det nemmeste for dig er at bruge betinget formattering.

https://support.office.com/da-dk/article/Brug-af-en-formel-til-at-anvende-betinget-formatering-fed60dfa-1d3f-4e13-9ecb-f1951ff89d7f

Du kan ikke vedhæfte noget herinde. Der skal du bruge Dropbox, Google Drive eller lignende.

Prøv at uploade noget den vej, så er det nemmere at hjælpe!
Avatar billede dlgtjs Juniormester
28. november 2016 - 12:17 #4
Arket har denne opbygning, og celle a skal farves så jeg hurtigt kan se om emnet har 1-2 eller 3 komponenter.
Celle A                celle b
komponent          tekst
komponent
Avatar billede Hestehat Seniormester
28. november 2016 - 12:25 #5
Prøv at kigge på dette ark

https://drive.google.com/file/d/0B_0cXvZeENI9Q0ZGaF9JZEJBTE0/view?usp=sharing

Har er der en betinget formattering på række A.

Cellerne får en bestemt farve alt efter om der står 1, 2 eller 3.

Du kan selv filføje flere, efter behov. Prøv eventuelt at markere række A og så trykke på "Betinget Formattering" (cirka midtfor i det bånd der hedder startside, Excel 2010).

giver det menig?
Avatar billede dlgtjs Juniormester
28. november 2016 - 14:04 #6
Den er næsten i hus :) det er bare antallet af komponenter der skal skifte farve i stedet for feks :
skal være blå
skal være eks. grøn
skal være rød
Avatar billede Hestehat Seniormester
28. november 2016 - 21:15 #7
Kan du uploade et eksempel på din stykliste? Umiddelbart kommer det til at kræve lidt VBA kode, og der ville det være hensigtsmæssigt at have dit ark at arbejde ud fra.
Avatar billede dlgtjs Juniormester
29. november 2016 - 10:20 #8
så er det uploaded her:

https://drive.google.com/drive/my-drive
Avatar billede Hestehat Seniormester
29. november 2016 - 11:11 #9
Du er lige nød til at lave et shareable link til filen. Ovenstående er "bare" linket til google drive....
Avatar billede dlgtjs Juniormester
29. november 2016 - 11:55 #10
vi prøver igen tak for jeres tålmodighed:

https://drive.google.com/open?id=0B-d45Mqr_CxZOUxyLXpYWkxIdjA
Avatar billede Hestehat Seniormester
29. november 2016 - 23:17 #11
Beklager at det har taget lidt tid, men prøv at kigge på linket og se om det er det du er ude efter!

https://drive.google.com/file/d/0B_0cXvZeENI9a0hOMFhubllERFU/view?usp=sharing

Du skal dog være opmærksom på at der er et par begrænsninger der gør sig gældende.

Der skal være en tom celle i række A mellem 2 forskellige komponenter

Der er kun forberedt op til 8 forskellige farver.

Ark 2 må ikke slettes eller omdøbes, da det er her farvekoden bliver registreret.

Kan det bruges?
Avatar billede dlgtjs Juniormester
30. november 2016 - 09:52 #12
Tak hestehat
flot arbejde