Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
29. november 2016 - 15:13 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

opgarderig fra elcaptain til macos

hej experter
je har arvet en macbook ,og jeg står og skal opgradere fra osx el captain til
macos sierra  ,  og jeg vil gerne har min skrivebord med alle ikoner føres med til den ny verision  ,  så det jeg vil spørge gør det automatisk eller skal jeg gør noget  at min skrivebord bliver  uden at gemme den i en extern harddisk-
            på forhånd tak for svarerne
Avatar billede INK Ekspert
29. november 2016 - 16:38 #1
Som jeg husker det, sker det helt automatisk.
Har du kørt en TimeMachine backup? Det kan altid anbefales, selvom det sjældent går galt med en Mac ;-)
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
29. november 2016 - 16:48 #2
hej ink
tak for svaret , men jeg ikke sikker det går automatisk , fra denne gang jeg opgarderet til el captain da gik det ikke automatisk . tror du det vil vare nok at køre en timemachine backup , og hvis svaret er prøv at fortalle nærmere hvordan jeg udførre dette
            tak forløbige
Avatar billede INK Ekspert
29. november 2016 - 17:00 #3
Time Machine er Apples automatiske backup funktion. Den tager kopi hver time, hver dag og hver måned, så man altid kan føre sin Mac tilbage til hvordan den var tidligere.
Du skal have en separat harddisk helst minimum 500 GB. Den tilsluttes Mac´en og du åbner TimeMachine appen.
Denne side fortæller alle detaljer
https://support.apple.com/da-dk/HT201250

Det er en god idé, at tilslutte denne harddisk regelmæssigt, så du altid har en kopi i tilfælde af nedbrud eller tyveri af MacBooken.

Husk ved afbrydelse, at disken skal "skubbes ud" og ikke bare fjernes.

Efter opdatering kan du hente en kopi af dit skrivebord, hvis noget går galt.
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
29. november 2016 - 17:16 #4
tak ink
nu vil jeg venter på flere svar ,ellers vil jeg prøve det du skrevet
og vender tilbage med point til dig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. november 2016 - 18:30 #5
Hej.

  Det SKER automatisk.
  Når du opdaterer fra El Capitan til Sierra sker det fuldstændig begivenhedsløst: Den henter den, bruger lidt tid på at skubbe rundt med tingene, genstarter, opdaterer lidt videre - og så er du tilbage ved dit skrivebord som du forlod det.

De bedste hilsner
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
29. november 2016 - 19:20 #6
hej crkrogh
så du vil ikke forslå  noget timemachine backup eller noget andet backup , jeg
spørge fordi da jeg opgarderet til el captain da kom min ikoner på skrevebordet
ikke med
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. november 2016 - 19:46 #7
Backup er aldrig en dårlig ide!
Jeg havde bare ikke valget på det tidspunkt, jeg opdaterede, men som sagt så har de sidste 4 opdateringer af OS været 100% problemfrie.
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:14 #8
hej igen ink og crkrogh
så lykkes det at opgradere , uden backup , men nu har jeg det problem at
kan ikke streamme på radio og tv kanaler selv om jeg har adobe flashplayer
og html5  både på safari og firefox  har i noget bud på hvorfor jeg kan ikke streamme nu, det kunne jeg godt på el captain .
          jeg prøve lige at smede point til jer for jeres svar hvis jeg kan finde ud af det
Avatar billede INK Ekspert
30. november 2016 - 20:22 #9
Har du checket om firewall evt. er slået til?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. november 2016 - 20:23 #10
Jeg mener umiddelbart at Apple har forladt Flash (sådan er det i hvert fald på de mobile enheder, jeg tjekker lige på Macbook'en senere).

Hvis sitet understøtter HTML5 burde du være kørende?!?
Avatar billede INK Ekspert
30. november 2016 - 20:28 #11
Flash virker stadig i Safari på MacOS Sierra.
Gå i indstillinger og check, at det er installeret og opdateret.
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:29 #12
jeg fik down loadet flash på safari og også på firefox jeg forstår ikke hvorfor det vil ikke streame nu den gjørt på el captain .
      crkrogh  skal man stadige give point til den regtige svar ,og hvordan gør man det
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:35 #13
hvus du vil prøve at streamme prøv denne her:  www.iba.org.il
det er den israelske stat radio so jeg logger på
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. november 2016 - 20:36 #14
Pointsystemet døde med det nye Eksperten.
Nu handler det udelukkende om at hjælpe folk. :-)
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:41 #15
så tak for hjælpen til dig og ink  igør et glimmernde arbjede
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:47 #16
crkrogh
  hvis det hjælpe noget så har jeg også flimme på min skærm når jeg flytter rundt på vinduerne med musen  det er nok noget med den flash som ikke køre har du en god ide hvad jeg skal gøre for at få min streamming til at køre igen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. november 2016 - 20:53 #17
Hmm, jeg prøvede lige at starte klippet på min Macbook Pro fra ´11 m. Sierra og Safari. Det starter uden problemer og ser fint ud, ingen flimmer eller andet.

Jeg skal lige spekulere lidt...
Avatar billede moshe_mohaban Juniormester
30. november 2016 - 20:59 #18
ok jeg prøve lige indtil nu prøvet på firefox fordi jeg var mere dus med den tak forløbige vi snækkes ved