Avatar billede ye8us Praktikant
29. november 2016 - 19:21 Der er 7 kommentarer

valgte forkert Strømforsyning :/ hvilken skal jeg bruge?

hejsa jeg har her for et par dage siden købt denne strømforsyning
https://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-VS550-V2-Stroemforsyning-550-Watt-120-mm-80-Plus-White-certified/2455315?b=corsair~evga~be-quiet~cooler-master~fsp~inter-tech~seasonic

fordi min anden begyndte at ryge og lugte helt vildt så ville købe en ny og jeg har en " ACE ATX 500w p4 v2.2 " mere kan jeg faktisk ikke finde på den og kan ikke finde et link til en lige sådan :)

men har self været så uheldig at der mangler et enkelt stik og det er det kvadratiske 4pin stik aner ikke hvad det hedder men som skal gå ind i bundkortet. men ville høre om hvad jeg så gør og hvilken jeg burde købe

og ja det er lidt af en ældre sag ikke gammel men ældre :P

håber i kan hjælpe mig :D
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. november 2016 - 20:33 #1
Det kunne umiddelbart lyde som om du blot skal have strømstikket til bundkortet skilt ad?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2016 - 20:45 #2
Det store stik der går i bundkoret er da med 24 pin kan jeg se. Så det må være et løst stik.
Der er ikke et med 8 pins på der kan skilles ad, eller bruger du også det stik på bundkortet?
Man bør også kunne købe en adapter man kan bruge fra et stik du har i overskud.
Her fra et molex stik:
http://www.hardverker.hu/productpics/385938_big.jpg
Avatar billede ye8us Praktikant
29. november 2016 - 22:28 #4
og det vil virke fint?  og er stadig faktisk ikke 100% sikker på den her strømforsyning virker men det burde den ud fra hvad jeg har kunne læse mig frem til :)
Avatar billede sonalias Seniormester
30. november 2016 - 08:23 #5
Hej, i specs for din nye strømforsyning kan du se at dit 24pins stik har aftagelig 4pins sektion, det er denne du skal pille fra 24pins delen og sætte i 4-pins porten (Som forsyner CPU)
Avatar billede ye8us Praktikant
30. november 2016 - 10:53 #6
hmm også selvom de 4 der kan tages af faktisk sidder i de der 20+4 stik i bundkortet? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2016 - 19:43 #7
#4 Ja det burde det gøre.
Men mangler du strøm til andre enheder også, så skal du have en anden psu.