Avatar billede casablanca Seniormester
02. december 2016 - 21:33 Der er 2 kommentarer

problemer med netforbindelse

Jeg har haft min pc til reparation efter fejl i boot-processen, hvor den ikke kunne starte.
Nu, da jeg har fået den retur, er der visse ting på den, hvor det meddeles, at der ikke er netforbindelse.
Mine browsere virker fint på nettet, men går jeg f.eks. ind og vælger kabale-app'en, melder den, at der ikke er forbindelse til nettet. Det samme gælder f.eks. twitterapp'en, nyhedsapp, bankapp osv.
Også min avg antivirusprogram kan ikke forbinde sig til nettet.

Jeg forstår ikke et mug af det her, eftersom netforbindelsen er fin når jeg bruger browseren.

Hvad er der galt? Er det en eller anden funktion der ikke er slået til mht. windows?

Jeg bruger windows 10. home.
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. december 2016 - 08:12 #1
https websider= Port 443
http  websider= Port  80
Er der i firewall sat begrænsninger på disse porte?
Avatar billede casablanca Seniormester
03. december 2016 - 10:48 #2
Uvanga, jeg er ikke så stor ekspert på området, så jeg forstår ikke dit svar nok til, at jeg ved, hvordan jeg tjekker det?