Avatar billede Laramoo Novice
04. december 2016 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC Booter, så slukker, og så booter fint op igen?

Hej.
Min PC er begyndt på, at når jeg starter den, så booter den, hvorefter den slukker helt, og så booter fint igen og kommer ind i windows og alt fungerer som det skal.

PC'en består af følgende dele:
Mobo: Asus maximus VI Formula
RAM: 16GB corsair 2400hz
CPU: i5 4690K - Overclocked til 4.5kGHZ med 1.2V - har været stabilt i meget lang tid.
GPU: MSI GTX 980TI
PSU: XFX ProSeries XXX 850W
En gammel 1TB Harddis, en ny 2TB Harddisk og en Samsung 840 EVO 120gb SSD.

Jeg synes ikke at kunne finde nogle lignende problemer online ..
Hjælp søges :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2016 - 17:56 #1
Inden du starter den, så prøv at fjerne strøm fra den og hold start knap nede et øjeblik. monter strøm igen.
Starter den så op rigtigt med det samme?
Hvis den gør dette kunne problemet være at den ikke lukkes rigtigt ned når du lukker pc.
Åbner den rigtigt fra dvale?
Avatar billede Laramoo Novice
04. december 2016 - 23:39 #2
Den gør det kun når alt strøm har været taget fra(hvilket jeg gør hver gang jeg slukker for min pc).
Og den gør det også selvom jeg har prøvet ovenstående :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2016 - 15:59 #3
Er dine drivere generelt opdateret til nyeste version?
Formoder det er Win 10 vi er i ikke?
Avatar billede Laramoo Novice
05. december 2016 - 19:19 #4
Alt var opdateret.
Problemet er løst ved at downclocke til 4.2ghz :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2016 - 19:32 #5
Ok. Tror næppe du vil mærke forskel.