Avatar billede Calle5463 Forsker
09. december 2016 - 13:43 Der er 4 kommentarer

"Øjeblik, jeg har travlt"

Kan man simpelt lave en pop-up eller lign der vises mens siden "har travlt" med at behandle data? Evt med en lille forsinkelse, så den ikke vises hvis der går mindre end "et øjeblik".
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2016 - 14:23 #1
I hvilken forbindelse? Javascript?
Avatar billede Slater Ekspert
09. december 2016 - 14:41 #2
Som Keyser siger, mangler vi ret meget information her, men jeg går ud fra, du snakker om en webside?

I så fald, hvis det drejer sig om at hente/sende indhold med AJAX, efter den første side er loadet, så kan det lade sig gøre. Men snakker vi om et helt sideskift inkl første gang siden loades, så nej. Du kan ikke udføre noget som helst før dataene er hentet, så hvis siden er langsom, kan du ikke udføre noget webkode.
Den eneste mulighed er en lav connection timeout i webserveren, hvorefter den viser en 408 Timeout fejlbesked. Men det giver en dårligere brugeroplevelse end ellers.

Med AJAX er det bare f.eks. at sætte en timer når request'et begynder, slette den når det slutter, og hvis timeren nogensinde når f.eks. 10 sekunder, så viser du popup'en.
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. december 2016 - 16:19 #3
- men der var ihvertfald nogen der ville hjælpe :-)

Det er på en webside (kører pt kun localhost, XAMPP), hvor jeg laver noget mysql og php gymnastik med formularer der insætter, retter og sletter data. Det hele foregår på en WordPress-side.

Jeg ved ikke rigtigt noget om AJAX, har anvendt lidt Javascipt uden den store indsigt og bruger php på begynder-niveau med ublu lån af andres ideer.

Skal i have yderligere, så spørg endelig?
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2016 - 11:26 #4
Det gjorde ikke mig meget klogere - andet end at du nok ikke benytter AJAX. Hvis du benytter knapper/links til at aktivere noget, der går langsomt så kan du med JavaScript lytte på et click-event og der starte en timer, der efter lidt tid viser en loading-indikator.