Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2016 - 20:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu - Hvilken version + Hvor mange Ram ?

Min kone har en bærbar PC med Ubuntu ...

Vi blev lige nysgerrige efter at vide :

Hvordan ser man hvilken version af Ubuntu ?

Og hvordan ser man hvor mange Ram (Sikkert kun få, da det er en ældre PC).

* Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:39 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 20:54 #2
Hvis det er en gammel version, så prøv en ny. Der sker hele tiden forbedringer.
Eller prøv min egen ynglings version Linux Mint, den er flot.
https://www.linuxmint.com/download.php
Men selvfølgelig bør du læse linket.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:56 #3
#2 Det er også min foretrukne version, da den indeholder de programmer man har brug for, og har en fin brugerflade. Skal det være mere "skrabet" er Lubunto den jeg bruger.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 21:06 #4
Forresten RAM. Der er næppe mindre end 4GB, og det kan Linux godt køre på.
Snuppede denne fra Nettet:
If you click on the gear icon (top right of your screen) then click on About this computer. The RAM is the 2nd entry down, below the computer name.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 21:10 #5
De kan sagtens køre på mindre ram. Den sidste Linux Mint jeg kørte med for et par år siden loadede kun omkring 400 mb ram når den var oppe. Lubunto klarer sig med lidt over 200 mb når den er loadet
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 22:58 #6
Læste lige inde på installation at den installerer hvis der er 384 mb ram eller mere i systemet.
4 Gb er luksus i en linux :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. december 2016 - 12:08 #7
TAK for svar.

Enig - Linux Mint er god. Den bruger jeg selv.

Men min ene svigersøn har installeret Ubuntu på min kones PC.

Og han hjælper hende med det. Vil ikke blande mig.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2016 - 12:32 #8
Nej det er forståeligt, og er din kone tilfreds, er det jo lige meget hvad hun kører med.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. december 2016 - 07:06 #9
TAK til jer alle ...