Avatar billede LAJEN Juniormester
12. december 2016 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenlægning af to bredbåndsforbindelser

Hej
Jeg har en arbejdsgiverbetalt bredbåndsforbindelse (TDC) og en privat bredbåndsforbindelse. Kan man slå disse to sammen og dermed opnå et hurtigere net? Og i så fald er det lige til uden man skal have alt for tekniske kundskaber?
Avatar billede LAJEN Juniormester
12. december 2016 - 21:50 #1
Den private forbindelse er fullrate
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2016 - 22:08 #2
Der findes forskellige softwareløsninger på nettet for 1 PC.
Endvidere findes der en boks fra TP-Link, der kan klare sammenlægning af 2 eller flere WAN forbindelser.
https://www.amazon.com/TP-Link-Balance-Broadband-Router-TL-R480T/dp/B001VFS5B4/ref=dp_ob_title_ce
Jeg har ingen erfaring med disse, så oplysningerne er kun for inspiration.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. december 2016 - 01:28 #3
Jeg tror ikke det er ulejligheden værd medmindre du er en nørd og gør det for projektets skyld -arbejdsgiver betalt netværk er efter mine erfaringer rimeligt hurtigt medmindre din adresse er problemet. Jeg formoder du kan koble til arbejdsgiver det vil sandsynligt sige en VPN forbindelse der gør sit for at slippe andre netværk (sikkerhedsrisicis).

Hvis du med hurtig mener pingtid i spil -formoder overheadet ødelægger det.
Hvis du med hurtig mener høj downlod hastighed -tror jeg ikke det er ulejligheden værd. Så lav selv en manuel fordeling på nettet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. december 2016 - 01:40 #4
#2 - Jeg er ikke sikker på den du linker til løser hans problem - at få mest mulig båndbredde til en enhed. Den er nok mere velegnet til at 1 af fler brugere ikke render med det hele ( dvs begrænse ) "IP-baseret kontrol båndbredde giver administratorer mulighed for at bestemme, hvor meget båndbredde tildeles til hver pc, der garanterer udførelsen af VoIP eller video applikationer" eller måske loadbalansering foran flere ens app.servere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. december 2016 - 09:25 #5
Hej, LAJEN.

  Helt kort - nej, det kan ikke lade sig gøre på en enkel måde at lægge to WAN-forbindelser sammen til en enkelt. I virksomheder laver vi det med BGP/OSPF(IGP), men her kommunikerer du ikke på begge linjer samtidigt - her benyttes det til seamless failover.