Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 14:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SanDisk versus Samsung

Man hører, at SSD diske hele tiden falder i pris, men det gælder da vist ikke Samsung. Er SanDisk lige så hurtig (Cirka) som Samsung. Nogen erfaring?
Prisforskellen er da markant.

SanDisk  240 GB 592 Kr.
https://www.proshop.dk/SSD/SanDisk-SSD-PLUS-v2-240GB/2551224?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Samsung 250GB 825 Kr.
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=706857&f=pricr&psnnn=666
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 15:44 #1
Har ingen erfaring, men har fundet denne sammenligning mellem de to producenter:
http://ssd.userbenchmark.com/Compare/SanDisk-SSD-Plus-240GB-vs-Samsung-850-Evo-250GB/m25612vs2977
Test her er dog ikke lige din SanDisk kan jeg se
Men umiddelbart vil jeg tro at Samsung generelt er hurtigere
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 16:09 #2
Tak for linket. Jo Samsung er her betydelig hurtigere.
Det er også fint med den PC UserBenchmark. Den må jeg prøve på min bærbare.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 16:18 #3
Prøvede at køre testen. Min Samsung Evo 120 gb fik 88% og Excellent i test.
Cpu og ram fik gennemsnitligt og grafik elendigt, men det vidste jeg godt med det kort jeg har i :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 16:37 #4
Det var flot, der kan min stationære ikke være med:
Overall this PC is performing as expected (51th percentile). This means that out of 100 PCs with exactly the same components, 50 performed better. The overall percentile is the average of the percentiles for each component in the PC.
Men jeg forstår ikke denne for jeg har 4 kerner: AMD A10-7800 Cores 4

With an average single core score, this CPU can handle browsing the web, email, video playback and the majority of general computing tasks including moderate gaming when coupled with an appropriate GPU. Finally, with a gaming score of 45.3%, this CPUs suitability for 3D gaming is average.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 17:19 #5
Min 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB skorer kun 66.8
Medens min  476GB Hitachi i den bærbare skorer 71.7
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 17:58 #6
#5 Har du ahci aktiveret i bios på begge computere?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 19:06 #7
Ja den er aktiveret på begge. Men jeg kan prøve reetablere rapid mode på Samsung.
Der har et par gange været problemer med den.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 19:43 #8
Jeg aktiverede Rapid mode, og  så røg performance ned fra 51 til 29, og SSD blev slet ikke målt. der stod Excluding SSD.
Nu har jeg helt slettet Samsung Magican med Revo, og performance er nu 55.
Og Samsung ligger på 67.7 % dvs. på min computer er der ingen fordel ved at
bruge Magican. Med den samme bestykning, er der små forskydninger i resultatet fra gang til gang. Jeg er glad for at du fandt det link :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 19:54 #9
Velbekomme :-)