Avatar billede oppes Seniormester
13. december 2016 - 20:11 Der er 8 kommentarer

Tømme ipad

Jeg vil give min gamle iPad til en ven men hvordan skal jeg gøre : Slette alt data jeg har og oprette ny bruger( min ven)
Avatar billede oppes Seniormester
13. december 2016 - 20:13 #1
Den er fra 2012 februar (ikke air model)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 20:19 #2
Du kan gå ind ved indstillinger - tandhjulet.
Under generelt et der noget som hedder Nulstik.
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 20:38 #3
Det er vigtigt, at du logger ud af iCloud og deaktiverer "Find my iPad(Phone)".
I en browser skal du logge ind på iCloud og fjerne denne iPad fra dine tilknyttede enheder. Derefter kan du nulstille til fabriksindstillinger.
Din ven skal så starte den op som en ny iPad med sit eget AppleID og password.
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2016 - 11:15 #4
men jeg mister vel alle fotos ,? Hvordan kan jeg flytte alle fotos til stationær computer
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2016 - 13:10 #5
Nej, du kan slutte din iPad til computeren og bruge iTunes til overførsel.
Alternativt kan du installere "iCloud for Windows" og automatisk overføre billeder.
Det vil så også virke på din nye iPad, når du bruger samme AppleID.
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2016 - 16:32 #6
Nu er det så bare hvordan min ven kan bli brugere?
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2016 - 16:38 #7
Det kan han/hun ved at oprette et AppleID og password. Det kan gøres på forhånd på Apples hjemmeside:
https://support.apple.com/da-dk/HT204316

Når iPaden er nulstillet, starter den op som ny og der anvendes det nye AppleID. Det kan også oprettes under opstarten. Der spørges om den skal genskabes i forhold til en sikkerhedskopi eller som ny. Her vælges selvfølgelig ny.
Avatar billede oppes Seniormester
17. december 2016 - 16:15 #8
tak for hjælpen