Avatar billede L.A Praktikant
13. december 2016 - 21:31 Der er 4 kommentarer

HJÆLP! Ekstern Harddisk (Packard Bell) kan ikke tilgås.

Hej.

Jeg har problemer med at åbne og tilgå min eksterne harddisk på min mac.
Jeg kan godt se harddisken i diskværktøj. Når jeg udfører førstehjælp, udfører den uden nogen anmærkninger. Men harddisken figurerer stadig ingen steder , hverken på skrivebord eller i Finder.
Jeg har ikke haft den tilsluttet Windows på noget tidspunkt.
Harddisken er tilsluttet via USB, uden andre USB stik tilsluttet.

Håber der er nogle der kan hjælpe!!
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 22:18 #1
Den helt simple løsning kan være indstillinger i Finder. Åbn et Findervindue og gå til Finder - indstillinger. Under generelt sikrer du at eksterne harddiske er markeret.
Under indholdsoversigt sikrer du igen, at Eksterne harddiske er markeret.
Hvis det ikke er denne simple løsninger så gå til følgende
http://www.macworld.co.uk/how-to/mac/how-fix-missing-hard-drive-3613422/
Her er nogle idéer til løsning.
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 22:25 #2
Avatar billede L.A Praktikant
14. december 2016 - 22:18 #3
Hej..

tak for svar.

Jeg prøvede de forskellige muligheder beskrevet i links. Intet af det havde effekt.
En ven ændrede noget omkring partitionerne, og nu kan jeg se disken i Finder, men den ser ud som om at der ikke er noget på disken. Men når jeg laver en data recovery test, er den fyldt.?!
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
16. december 2016 - 15:06 #4
Prøv evt. at tilslutte den til en anden MAC for at se om det gør en forskel. Hvis data på disken er vigtig, så vær meget forsigtig med hvad du forsøger. En disk der opfører sig som du beskriver kan have et intern problem der kan risikere at ødelægge diskens data.
Mit råd ville være at åbne den ekstern USB enclosure og tilslutte disken direkte til en PC via SATA og se hvad CrystalDiskInfo fortæller om diskens S.M.A.R.T status.
Disken må selvfølgelig ikke initialiseres eller på anden vis skivers til.

Er du selv usikker på det videre forløb giver jeg gerne et tilbud på at kopiere eller redde dine data. Mvh. Allan / digitalsupport.dk