Avatar billede smartguy101 Juniormester
14. december 2016 - 11:09 Der er 3 kommentarer

Matematisk kalkulator/ligning

Hej folkens
Sikkert et underligt spørgsmål, men findes der mon et online-tool, hvor jeg kan sætte 4 tal ind og et færdigt resultat '256', som den så viser, hvordan den har lavet en ligning ud fra? :-)
14. december 2016 - 12:42 #1
HEJ,

Hvad mener du med "et online-tool, hvor jeg kan sætte 4 tal ind og et færdigt resultat '256',  " , underforstået  skal det være en specifik regneart (eks: gange eller division eller --- eller --- og må du bruge avanceret matematik med paranteser, logaritmer, rationelle/irrationelle tal,  eller ... etc.  ) eller skal det bare være "simpel" aritmetik.

Et eksempel:  4 * 4 * 4 * 4  eller 64 + 64 + 64 + 64  eller (4*4) * (4*4)  -- ((4*2)SQR) +  ((4*2)SQR) + ((4*2)SQR) + ((4*2)SQR)

(sqr = argument i anden potens)

Kristian
Mig bekendt findes der ikke noget, men jeg kan tage fejl.
Avatar billede smartguy101 Juniormester
14. december 2016 - 12:55 #2
Hejsa
Ja, altså egentlig holdes så simpelt, som muligt.

Jeg har 4 tal: 82, 57, 10 og 0,05 - og det er så der, at det skal give 256,23 - så man skal vel egentlig arbejde sig baglæns(?)
14. december 2016 - 15:25 #3
HEJ,

Hvis du  lægger de 4 tal sammen (82, 57, 10 og 0,05 ) får du  = 149,05...

Der er et stykke vej til 256. Så dette er ikke det du skal gøre.

Spørgsmålet er HVAD skal du da gøre med dem:  ?

Inden jeg begynder en længere varende analyse af tallene ville det være nemmere for mig (og hurtigere for dig), dersom du have nogen tekst/ideer om hvordan tallene skal stå i forhold til hinanden . Er det 0.05 først og så 57 ...  eller er det 1o først ... eller ... ? eller om tal1 skal ganges med tal2 og divideres med tal3 for at lægges til tal4 eller ..... ?

KR