Avatar billede hudsonium Mester
17. december 2016 - 08:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genfind 'Restrictions Password' til iPad

Jeg har det problem at jeg har glemt kodeordet til at indstille begrænsninger på min iPad. Det er med andre ord ikke adgangskoden til at få adgang til iPaden, men et andet, der blev valgt dengang iPaden blev købt.

Ved søgning på google finder jeg et par fora med beskrivelser af metoder til at genfinde dette kordeord eller resette det. De involverer alle at man skal forbinde sin iPad til en computer og lave en backup med iTunes, og i denne backup skulle man så kunne finde en fil der indeholder koden. Mange der har prøvet skriver at det ikke virker.

Så hvis nogen kender til en anden metode, eventuelt at man blot kan få tilsendt denne kode til sin appleID-email - så er jeg meget interesseret.

(Styresystemet på iPaden er så vidt jeg kan se iOS version 10.2)

På forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2016 - 13:23 #1
Ifølge Apple er der desværre kun denne
Hvis du glemmer adgangskoden til Begrænsninger, skal du slette dataene på enheden og derefter indstille den som en ny enhed for at fjerne adgangskoden til Begrænsninger. Hvis du gendanner enheden ved hjælp af en sikkerhedskopi, fjernes adgangskoden til Begrænsninger ikke.
Surt, så vi leder videre efter andre metoder.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2016 - 14:07 #2
Mac? så er der et program i dette link, der kan læse backup, og vise koden
https://drfone.wondershare.com/reset-iphone/reset-restrictions-passcode-on-iphone.html

en vejledning (pc & mac) https://www.youtube.com/watch?v=Fi4R3y0UYjk
Avatar billede hudsonium Mester
17. december 2016 - 15:57 #3
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg vil prøve det. Jeg har ikke MAC så jeg satser på at det kan gøres med PC.
Avatar billede hudsonium Mester
18. december 2016 - 13:50 #4
Til claes57 - den instruks du henviste til, virkede! Jeg har nu mit kodeord noteret (og regner ikke med at glemme det igen).

Mange tak for hjælpen! Det er jeg meget glad for. Jeg har markeret dit svar som løsning.