Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 01:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

USB-Data slettet af Rufus-program

Hej alle!
Jeg har hentet Rufus på en USB stik, og ville lige kigge nærmere på det..
Og nu har jeg en stort problem: Jeg har haft to usb-nøglerne i mit computer (handler ikke om komputeren som er i stykker), også er kommet Rufus fra en usb til anden usb.
Hvad betyder, at usb nr.2 er blevet slettet af Rufus...
Og på stikken nr.2 var vigtige data på.
Spørgsmål: kan jeg få mine data tilbage?
OBS: skal også vær til .cdr filerne.
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2016 - 02:41 #1
Du kan være heldig, at et recover-program kan genskabe dine data.
Der findes en del både frie og betalingsprogrammer. Endvidere er der kommercielle firmaer, som kan løse opgaven for dig.
Hvis det er supervigtige filer, ville jeg nok stoppe enhver anvendelse af usb-nøglen og tale med en professionel.
Hvis du har mod på det, kan du anvende eksempelvis Recuva, der kan downloades her
https://www.piriform.com/recuva/download
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 11:41 #2
Hej ink.
Det skal jeg gerne forsøge.
På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2016 - 11:57 #3
Husk nu, at begynder du at rode med usb-nøglen, så er senere recover hos en specialist måske ikke mulig. Så det må ikke være en katastrofe, hvis det mislykkes.
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 12:05 #4
Ah, ok, men jeg har allerede prøvet.
Og en små del var der også kommet, men ikke mine .cdr-filer (CorelDraw).
Er det ikke til alle filer? Ellers må klare hva´ jeg kan.
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2016 - 12:20 #5
Du skal muligvis over en betalingsudgave af et recovery system.
Det kunne være denne
https://datarecovery.wondershare.com/buy/buy-data-recovery.html
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2016 - 13:25 #6
Har du prøvet Deep Scan
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 13:45 #7
#6 @pixxel..
på første gang har jeg det ikke gjort.
Men nu har jeg scannet for anden gang, og har jeg nu prøvet med Deep Scan.
Det virkede godt, og så som det ser ud, har jeg alle data tilbage.
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 13:51 #8
Kun en sidste spørgmål:
Kan jeg mine genoprettete data bringe dem tilbage på samme stikken som jeg mistede?
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2016 - 13:59 #9
Ja det kan du, men jeg ville først formatere det. Du kan også give det et navn, så du ikke fremover tager fejl ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. december 2016 - 15:07 #10
Måske et tip til senere brug ;) Hvis man fx. har 2 ens usb pinde som man liiiige har glemt at mærke op. Og vil se HVAD der rent faktisk er på den enkelte pind.

Hent og installer Mini Tool 9,1 på computeren.

Sæt en eller begge usb pinde i computeren.

Start Mini tool.

Nu burde alle HD + usb pinde kunne ses.

Marker/klik på en partition på den ønsket HD eller USB pind.

I venstre side i Mini Tool klikkes på  "Explore partition"

Se hvad der ligger af indhold på netop det valgte.

OBS!!! Er rigtigt godt værktøj til meget andet ;)

https://www.partitionwizard.com/
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 15:40 #11
#10 Tak Mikael, kigger jeg gerne senere på.
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 15:52 #12
Tjoh...
Programmet er lige i arbejde, og fleste af mine tabte data har jeg gemt på en andre diskenhed.
Jeg åbnetete også lige derefter om at se, at min vigtigste dokument (som også dermed forsvandt) virker.
Men desværre ingenting.
Programmet har fundet alt tabte, men meste af tingene er hvid som et blad papir.
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 15:56 #13
Altså 50 % / 50 %
Avatar billede Mikael Ekspert
18. december 2016 - 16:01 #14
# 12 og 13

Sådan er det jo når vi "kvajer" os ;) ;) Du er ikke den første..
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 14:01 #15
Back up, Back up, Back up ;-) Jeg har ligesom konen med æggene "æggene" i forskellige kurve. Back up af det samme forskellige steder.
Avatar billede Marc F. Mester
29. december 2016 - 12:18 #16
Sådann!!
Desværre var en eller anden data tabt, men det fleste har fået tilbage.
Derfor en stor tak til alle, som har hjulpet mig.
Og godt nytår 2017