18. december 2016 - 15:06 Der er 5 kommentarer

kopiere fra DVD/harddisk til PC

hey
et lille spørgsmål - -
jeg har en ældre DVD afspiller/optager
DVD recorder rdr-hx520 80gb
jeg har noget gammel DVD video, som jeg selv har optaget på mit handycam
jeg lægger det ind på DVD Recorder/afspilleren ( på harddisken )  ved at afspille DVD'en og kopiere til harddisken.
Men HVORDAN får jeg lagt det ind på PC ???????
Der er en DV / i link udgang på mediet og en s video udgang
  - eller kan man finde en pc med dvd drev og lægge ind, på en eller anden måde ??????
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2016 - 16:40 #1
Med eksempelvis Handbrake, kan du rippe en DVD til din PC og konvertere til det format du ønsker.
Handbrake downloades her
https://handbrake.fr/downloads.php
Har du ikke en DVD afspiller på din PC, kan du overveje at anskaffe en ekstern, der tilkobles via USB.
Prisniveau fra få hundrede kroner.
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 17:45 #2
http://www.makemkv.com/

så har du konverteret det til et PC format.

Vil nok anbefale at du grabber direkte til PC'en, og IKKE ned i gennem din DVD Recorder. Find en PC med DVD drev og så brug programmet som jeg skriver eller handbrake som nævnt længere oppe :)
Avatar billede eurositi Ekspert
18. december 2016 - 18:55 #3
MakeMKV giver en tabsfri overførsel - og det går lynhurtigt (højst 10-15 minutter). Og du kan afspille indholdet direkte med VLC (eller direkte i Windows, hvis du installerer Microsofts officielle Media Feature Pack til Windows 10: https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=48231)

Hvis du vil ha' filen til at fylde mindre, eller du vil afspille den på noget Apple-hejs, som ikke kan finde ud af at afspille MKV-filer, kan du nemt bruge Handbrake eller Xmedia Recode til at konvertere indholdet til f.eks. MP4.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:20 #4
handbrake->MP4 fuld kvalitet, færdig :)
Avatar billede eurositi Ekspert
19. december 2016 - 13:23 #5
#4 + kommentar til spørgeren:
Man kan godt vælge Passthrough (altså kopiering af video og lyd i stedet for omkodning) i Handbrake. Vær dog obs på, at visse lydformater, som benyttes på DVD og Blu-ray, ikke kan kopieres til en MP4-fil men kun til en MKV-fil.
Men da dine optagelser er hjemmevideo med standard MPEG2 video og AC3/stereo lyd, burde du fint kunne benytte MP4.

Jeg vil dog stadig anbefale MakeMKV, hvis du ikke er afhængig af Apple-udstyr, som ikke kan håndtere MKV, ganske enkelt fordi det er nemmest. Alt andet moderne udstyr har ingen problemer med MKV.