Avatar billede Hippo Praktikant
18. december 2016 - 19:39 Der er 4 kommentarer

Prel på musekontakt

Der er prel på min venstre musekontakt; dvs. at det opfattes som to tryk meget hurtigt efter hinanden. Det er i nogle situationer meget generende. Findes der et program, der kan undertrykke dette 'uvæsen'?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2016 - 20:42 #1
Hvad hvis du sætter den til et museklik i systemet i stedet for dobbeltklik i mappeindstillinger? Hvilken indflydelse får det?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:04 #2
kontakten er defekt.  ny mus, 129 kr
Avatar billede Hippo Praktikant
19. december 2016 - 10:47 #3
Til 220661:
Jeg forstår desværre ikke din kommentar. Problemet er, at når jeg trykker på venstre knap, kommer der en sjælden gang to impulser, som om jeg har dobbettklikket meget hurtigt. Det kan medføre, at hvis jeg lukker et vindue, hvor jeg har redigeret, lukker den første impuls vinduet, hvorefter fokus flyttes til knappen "gem", som den anden impuls aktiverer. Det er uheldigt, hvis jeg i virkeligheden ønsker at lukke uden at gemme.

Til sidwave:
Jeg ved godt, at kontakten er defekt. Det behøver du ikke fortælle mig. Og en ny mus (faktisk en trackball) fås desværre ikke til 129 kr. Jeg har tidligere løst det samme problem ved at skille dyret ad og bytte om på højre og venstre kontakt.

Det ville være banalt at lave et program, som, hvis der kommer et meget hurtigt dobbeltklik (få millisekunder), laver det om til et enkeltklik (et ægte dobbeltklik vil være meget langsommere). Jeg kan bare ikke selv lave sådan et program, og jeg spørger derfor, om nogen kender til et.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2016 - 15:22 #4
Kender ikke noget til sådan et program og kan heller ikke lave det.
Så jeg forlader tråden igen.