Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hente flere filer fra OneDrive

Hver gang jeg markerer mere end en fil i OneDrive forsvinder hent øverst.
Har læst på nettet at det skulle være mulig at hente flere filer på en gang som zip-fil

Men hvordan gør jeg det, når jeg ikke har knappen hent ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 09:36 #1
Prøv at højreklikke på en af de markerede filer, og vælg "Hent".

Så får jeg i hvert fald en zip-fil...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 09:37 #2
...Men min "Hent" forsvinder iøvrigt ikke fra menulinjen - den rykker bare plads ved valg af fil nr. 2....
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 10:01 #3
Ved højre klik har jeg: Slet, kopier til og  flyt til men ingen hent

Kan heller ikke finde hent ved nogen plads 2

Kan det have en betydning, at det er en buissnes-version fra arbejdsgiveren eller kan der være en menu-linie,  jeg ikke ser ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 10:20 #4
Der er forskel på OneDrive og OneDrive for Business, ja - jeg har testet på en "privat".

Men der kan også være forskel på den internet browser du bruger - jeg bruger Google Chrome.

Endelig har du også muligheden for at installere OneDrive klienten på din PC (hvis du har rettigheder) - den kan du sætte til at overføre specifikke mapper fra din OneDrive lokalt til din PC. Den nyeste klient dækker iøvrigt både "privat" og "for Business" udgaven af OneDrive...

Jeg har desværre ikke lige en Business udgave at teste på i øjeblikket...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 10:28 #5
Syntes bare ikke det kan være rigtigt at jeg skal hente filerne en ad gangen.

Det vil blive et hel.......... arbejde

Har også glemt at sige, at det er på en Mac-pc. Så jeg har brugt Safari. Kan lige prøve med Opera også

Jeg kan teste om det virker anderledes på min arbejds-pc, med windows, efter juleferien
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 10:44 #6
Har nu prøvet på en anden pc, med window 7 og Chrome installeret.

Ingen forskel desværre :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 10:57 #7
Jeg skal lige have mig oprettet som bruger på en O4Business konto - jeg vender tilbage efter frokost, hvis ikke andre har meldt ind...

Men ellers prøv sync-klienten: https://support.office.com/en-us/article/Get-started-with-the-new-OneDrive-sync-client-on-Mac-OS-X-d11b9f29-00bb-4172-be39-997da46f913f
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 11:37 #8
Når jeg installerer prøver at installe Onedrive for Business, får jeg en besked om at de har sendt en mail, for at være sikker på, at jeg ejer kontoen.

Det gør jeg jo ikke, da det er min arbejdsplads, der stiller den til rådighed.

Så jeg ved ikke rigtig hvor den mail bliver sendt til ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 12:40 #9
Kontoen skulle meget gerne referere til din virksomheds mailadresse og password - og dermed havne i din arbejdsmail.

I mellemtiden har jeg fået testet O4B, og du har helt ret, der gives ingen muligheder for at hente flere filer.

Du skal altså fokusere på at få sync-klienten til at køre...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. december 2016 - 13:07 #10
Det vil jeg så gøre

Tak for din hjælp og god jul og godt nytår.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2016 - 14:03 #11
Tak, og i lige måde :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
01. marts 2017 - 16:31 #12
Der er sket noget mystisk på mit OneDrive  Heldigvis

Nu hedder hent downloads og jeg kan downloade filer eller mapper, som jeg har lyst til.

En stor lettelse da jeg havde utrolig mange billeder gemt i OneDrive  :-)