Avatar billede mo- Novice
21. december 2016 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme trådløst på Sagemcom modem

Min bærbare:  Asus N73S
Styresystem:  Windows 7

Jeg har i dag installeret ny trådløs Sagemcom modem/rooter fra Yousee hos min mor.

Vi har beholdt det oprindelige modemnavn og netværksnøgle.

Men jeg kan ikke få trådløs forbindelse til modemet med min bærbare computer.  Jeg kan se modemnavnet på listen over trådløse netværk allernederst på listen, og der er et rødt kryds til højre for modemnavnet.  Når jeg klikker på modemnavnet, kommer følgende besked:

?De netværksindstillinger, der er gemt på denne computer, stemmer ikke overens med kravene for netværket.?

Så med min bærbare kan jeg kun komme på nettet med kabel.

Hjemme har jeg et modem magen til og har ingen problemer.

Vi kan sagtens komme på nettet med vores smartphones.

Da jeg kontaktede Yousee, sagde han, at de kunne se, at opsætningen så rigtig ud fra dem af.  Han bad mig om at slukke for modemet og tænde igen.  Det gjorde jeg ? og jeg genstartede også min computer.  Men intet hjalp.

Han sagde så, at han ikke kunne hjælpe, men at jeg skulle kontakte Microsoft.

Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig?
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2016 - 20:18 #1
Kontrolpanel - enhedshåndtering - netværk(?) - wifi skal deaktiveres og bagefter aktiveres.
Hvis det ikke hjælper, så slet det - genstart pc og den søger efter hardware og geninstallerer.
Avatar billede mo- Novice
21. december 2016 - 20:33 #2
Jeg er i Enhedshåndtering, og det eneste jeg umiddelbart kan se vedrørende netværk, er Modem = LGE Virtual Modem.  Og så Netværkskort.

Kan man ikke lægge et skærmprint op her?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 20:46 #3
Det der sandsynligvis sker her, er at du i forvejen har netværket (navnet) gemt på din bærbare - men med andre sikkerhedsindstillinger (nøgle, krypteringsprotokol o.lign.).

Du skal ind i indstillinger for netværk (Netværk og delingscenter - klik en enkelt gang på netværks ikonet - så burde der være en genvej).
Ude i venstre side er et link til at administrere gemte netværk.
Find netværksnavnet, slet det - og vælg det så igen fra listen over tilgængelige netværk. Nu bliver du spurgt til nøglen som du taster - og så skulle det gerne virke...

...Men du får så selv samme problem når du kommer hjem, hvis den har samme netværksnavn. Pointen er, at alt skal være identisk - nøgle, krypteringsprotokol etc...

Normalt ville man vælge:

SSID: Navnet på netværket - det er valgfrit.
Sikkerhedstype: WPA2-Personlig nøgle
Krypteringstype: AES
Sikkerhedsnøgle: Valgfri kode.

Hvis alle ovenstående er identisk på de to netværk, bør de blive opfattet ens. Men er bare én af dem forskellige, vil du kun kunne gemme ét af dem.

En helt anden løsning er i øvrigt at give forbindelsen en anden SSID (navn) - så skal man bare konfigurere begge netværk på alle enheder...
Avatar billede mo- Novice
21. december 2016 - 20:55 #4
Jeg har fundet ud af det.  Ved at kigge i Administrer Trådløse Netværk, sammenlignede jeg med mit eget netværk, og ændrede sikkerheden for netværket til WPA2-Personal.

Men mange tak for dit hurtige svar, Ink :-)  og rigtig glædelig jul fra

Mo-
Avatar billede mo- Novice
21. december 2016 - 23:09 #5
Tak ole_madsen - har først set dit svar nu.

Jeg har 4 forskellige netværk gemt på min bærbare, og de 3 af dem havde sikkerhedsindstillingen stående som WPA2-Personal.  Derfor satsede jeg som sagt på, at ændre sikkerhedsindstillingen for min mors netværk til det samme.

Glædelig jul :-)