Avatar billede Jan Larsen Praktikant
27. december 2016 - 11:54 Der er 6 kommentarer

Powerline problemer

Hej.
Jeg har forbundet min Pc til routeren  (Asus RT-AC68U) via 2 Zyxel pla4211 powerline, når jeg flytter filer til og fra min nas er den utrolig langsom ca 4,0 kbyte/s.

For at flytte en fil på ca 4gb skal den bruge omkring 15-16 min

Når jeg forsøger at gå direkte i routeren via et kabel så er hastigheden meget fin.

For at flytte en fil på ca 4gb skal den bruge omkring 3-4 min.

Jeg har forsøgt som test at flytte den powerline som er forbundet til routeren til en anden stikkontakt uden at det hjælper på hastigheden.

Er den nogle som ligger inde med ideer til hvad problemet evt kan være, er det støj på 220 volt nettet som driller ?

Mvh.

Jan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. december 2016 - 13:03 #1
Fyren her har også knas med hastigheden:
https://www.komplett.dk/product/802941#reviews

Har du mulighed for at teste dem på samme sikringsgruppe?
Avatar billede Jan Larsen Praktikant
27. december 2016 - 13:58 #2
Hej.
Jeg har prøvet at flytte den ene Powerline til en anden kontakt for at være sikker på at de sad på samme gruppe, dette hjælper desværre ikke.

mvh
Jan
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2016 - 17:17 #3
Du har selvfølgelig denne manual?
ftp://ftp.zyxel.com/PLA4211/user_guide/PLA4211_.pdf

Har du opdateret firmware på begge enheder?

Vildt gæt: Prøv at vende den ene enhed modsat i stikket (på hovedet). Det kunne tænkes, at fasen ikke sidder til venstre i begge. Jeg har ingen anelse om det har betydning, men det er jo et billigt forsøg, hvis ovennævnte er ok.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. december 2016 - 09:02 #4
#3
Firmware kunne være et bud, men at vende dem vil ikke gøre nogen forskel, da modtageren jo opsamler signalet via en transformer i enheden, og derfor ved galvanisk adskillelse er græsk-katolsk om fasen sidder i den ene eller den anden side.
Avatar billede Jan Larsen Praktikant
28. december 2016 - 10:32 #5
Jeg har forsøgt at finde en firmware til dem, på zyxel hjemmeside, det er ikke desværre lykkedes mig at finde noget om firmware til disse.
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2016 - 00:10 #6
Som omtalt på side 25 i manualen, skal du køre programmet:  PLA4211 Series Configuration Utility fra cd eller download fra Zyxel hjemmeside. I dette program finder den selv evt. firmware opdatering.