Avatar billede nfssister Forsker
28. december 2016 - 20:58 Der er 4 kommentarer

Xbox One S og mulighederne

Hej Eksperter, jeg har lige købt mig en Xbox One S lidt i håbet om at jeg kunne installere Kodi på den. Da jeg har læst alle mine DVD film ind som MKV på min NAS boks. Men kan det virkelig passe at der ikke findes Kodi eller lign. Apps til denne fine maskine ?
Kan se jeg kan streame direkte fra min PC med MKV, men var for at jeg kunne slukke min PC og lade NAS'en være pladsen og Xbox'en være poweren.

Nogle der kender nogle smart tricks her ? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2016 - 08:02 #1
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 08:17 #2
jeg har godt læst den artikel, og det er ikke rigtig det jeg leder efter. For bruger du Rasp eller FireTV, så kan du ikke køre i 4K som nogle af mine BluRay er lagt ind med.
Men tak for buddet :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2016 - 08:24 #3
Er da lidt nysgerrig, når nu 4K er med i spillet, så jeg lurer lige lidt med.

Jeg har leget lidt med XBMC, men på andre platforme end Xbox da jeg aldrig rigtigt er faldet for deres måde at gøre tingene på.
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 08:35 #4
Lidt sjovt du siger det, for XBMC har skiftet navn til Kodi - og XBMC er oprindeligt det software man brugte på en Xbox for at afspille film og musik. Den gik også under navnet XBMP (Player).

Så man skulle mene det ikke var noget problem at få den teknologi til at hænge sammen med dagens Xbox.

Grunden til jeg er lidt vild med Xbox'en, er at alt er pakket og klar til brug og så kan man spille på den hvis den lyst skulle komme.
Alt det HTPC byggeri er meget sjovt, syntes bare det altid fylder mere på en eller anden måde.
Og 1500 kr for en Xbox med alt det power, det syntes jeg er fair nok :)