Avatar billede Markkallstroem Juniormester
28. december 2016 - 22:35 Der er 15 kommentarer

Giver denne del af seo indsatsen mening?

Jeg har i 2016 arbejdet på min hjemmeside https://www.konkurrencer-nonstop.dk for at få den til tops i søgeresultaterne.

Jeg har forbedret Pagespeed, hastighed, indhold og meget andet.

Alligevel mangler der noget. Den har fortsat en lav DR / PR. (Domain rating / Page rating)

Jeg synes det er slående hvor vigtigt det er at skulle ud på alle mulige andre websites for at gøre noget godt for sit eget site.

Det er en af de ting ved SEO jeg synes der ikke giver meget mening - At man skal ud på alle mulige andre hjemmesider og være aktiv og bygge links tilbage til sit eget website - At links svarer til anbefalinger - Og hvordan skulle Google ellers kunne vide hvilken side den skulle rangere højere?

Egentlig burde man jo kunne lave noget indhold som folk så ville linke til hvis de fandt det interessant - Men der er jo rigtig mange af mine brugere der ikke har et website :) - Og det koster meget tid på andre sider end min egen. - Det er jo ikke spildtid at bygge links, men jeg ville da hellere bruge tiden på at lave bedre indhold på min hjemmeside.

Tror i at linkbuilding bliver lige så vigtig eller vigtigere i 2017 som det er nu?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2016 - 01:03 #1
Hvis ikke links skulle være vigtigt hvad skulle så? Skulle der sidde én eller flere og være dommer over, hvilke sider og hvilket indhold, der var godt? Skulle den med bedst forståelse for teknik automatisk vinde? Eller?

Links er og vil i formentlig lang tid fremover være en meget vigtig del af SEO - men optimering er hele tiden levende og meget vigtigt så er links er ikke bare links, jeg vil hellere have få relevante kvalitetslink end mange irrelevante lavkvalitetslink opbygget gennem næsten ligegyldig linkbuilding.

Det er klart at ikke alle har en hjemmeside at lægge links ind på men selv hvis det var tilfældet ville mange af disse links formentlig være tæt på ligegyldige - laver man godt indhold vil links kunne deles i relevante fora, på sociale medier osv og det er dem, der er de vigtige. Men det betyder selvfølgelig en svær start for dem, der bare vil kode eller skabe indhold og ikke har lyst/viden ressourcer til SEO.
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2016 - 20:18 #2
bare en sidebemærkning som intet har at gøre med dit spørgsmål..
når man som det første bliver præsenteret for en pop up med opfordring til at tilmelde sig nyhedsbrev, før man overhovedet har fået mulighed for at danne sig et indtryk af hvad siden kan tilbyde, vil man med det samme skræmme mange væk, inklusive mig selv, da det virker meget aggresivt og som om at man mest er interesseret i at samle så mange email adr ind som muligt, som man så kan spamme eller videresælge.
ved godt at man bare kan klikke den væk, men der er førstehåndsindtrykket som et seriøst site allerede ødelagt.
blot et velment råd :-)
Avatar billede Markkallstroem Juniormester
29. december 2016 - 22:05 #3
Tak :)
Google bruger det også som rankingfaktor fra D. 10. Januar.
Jeg har ændret den til exit intent popup i stedet. Der er også flest konverteringer på den i toppen.
Avatar billede Johnny81Nilsen Praktikant
07. januar 2017 - 21:40 #4
Yderst interessant indlæg.
Personligt syntes jeg der er for mange som er "eksperter? i SEO uden nogen rigtige resultater.
Men der er ingen tvivl om at Link fra andre relevante sider er en faktor som google kigger på.
Men personligt syntes jeg at du bør fokusere på godt tekst samt den ?tekniske? SEO som du også selv nævner.
Men der vil altid være nogen som siger, har du nu slået f.eks www.testsite.dk på i ahrefs?
Bare husk, hvis din tekster er originale og relevante, kommer de rigtig besøgende af sig selv, det tager bare lidt tid:)
God weekend
Avatar billede Thomas Novice
17. januar 2017 - 15:03 #5
Helt overordnet kan man sige, at uanset hvilke algoritmer og hvordan Google end vurderer hvilke sider der skal indexeres øverst, så fungerer det faktisk.
Når jeg selv engang imellem forsøger mig med Bing eller Yahoo, vender jeg hurtigt tilbage til Google - da jeg får langt mere relevante søgeforslag der.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
01. februar 2017 - 22:18 #6
Du kan lave nok så meget fantastisk content og sætte dig til at vente, men jeg kan garanterer dig for, at ingen finder det i lige netop Google.

Googles pagerank algoritme er forsat en meget vigtig del af deres core algoritme og det er meget tydeligt, at der er størst sammenhæng mellem indgående antal links (fra forskellige ip) og ranking.

Det betyder desværre, at godt content IKKE kan stå alene ? det vil ikke ranke.

Heller ike selv om du venter 10 år (med forbehold for algo ændringer)

Derfor er links nødvendige -og det skal være af den korrekte type og mængde.

Der er dog visse undtagelser.

Et website, der klassificeres af Google som værende primært informativt f.eks. en privat blog uden reklamer, kan rent faktisk ranke meget højt uden ret mange indgående links.

10 links er nok, men uden links, ingen resultater.

Så smøg ærmerne op og gør som du har gjort her i tråden og find muligheder for at få links.

Du kan eventuelt læse lidt mere om SEO på http://digital-markedsfoering.dk hvor jeg har skrevet en fin mindre introduktion.
Avatar billede Markkallstroem Juniormester
17. marts 2017 - 09:47 #7
Nu er jeg kommet langt i forhold til da jeg første gang skrev indlægget.

Min Ahrefs rank er steget gevaldigt - Og også til bedre end min konkurrent - Men min forside ranker ikke på søgeordene "konkurrence" og "konkurrencer" endnu..
Hvordan kan det være??

Nu er det ikke nødvendigvis det generiske søgeord der giver den meste trafik over tid, men det ærgrer mig da stadigvæk lidt.

Jeg har dog intet problem med at ranke på nye ord, som f.eks. mit indlæg i anledningen af Superbrugsens Fødselsdagskonkurrence hvor man kan vinde fede præmier hver dag:
https://www.konkurrencer-nonstop.dk/superbrugsen-gaver/

Her skrev jeg indlægget, sendte det til Search Console og 1 minut efter lå jeg i toppen af søgeresultatet på denne kampagne.

Men er der nogen af jer der kan se hvordan jeg kan ranke på mit generiske udtryk, så min forside kommer op som nr. 1? Nu har jeg optimeret speed, amp, https, tekst, teknik mv. - Tror jeg lige nu ligger nede fordi jeg havde problemer med at få teksten ind på amp, men det er løst nu... Men kan i se mere der mangler?
Avatar billede InboundCPH Novice
20. marts 2017 - 08:22 #8
Hej - Hvis du forstår Googles forretningsmodel får du også en bedre forståelse for hvordan man laver effektiv SEO. Google ønsker at skabe den bedste oplevelse når man benytter deres søgemaskine således at de kan skabe den mest attraktive platform for deres annoncer. Derfor optimerer Google konstant deres algoritme for at sikre at resultaterne er mest relevante og indeholder sites der giver brugeren den bedste oplevelse når de klikker videre. LInks er ca. 40% og vil stadig være en vigtig faktor de næste mange år. Der er dog en langt række links der ikke længere har effekt. Det gælder især unaturlige links af lav relevans. Derudover er de mest effektive links helst være fra sites på samme sprog, høj kvalitet og samme eller nærliggende land. Se den komplette liste over SEO tendenser i 2017 her: https://inboundcph.dk/seo-2017/
Avatar billede Mikael S Praktikant
28. marts 2017 - 10:30 #9
Hej. Linkbuilding er Alpha / Omega når du skal rangere bedre. Der er en grund til at Iphone også er blevet så populært, hvis ikke det fik en masse reklame og henvisninger i sin tid, så ville man heller ikke kende til produktet og ergo ville det heller ikke blive populært.
Du har også en større chance for at købe noget hvis du bliver henvist af en bekendt til et produkt som du også kunne have interesse i, hvis han først har sagt "go" for dette produkt. Du kan læse meget mere omkring Linkbuilding tips her. http://seo-service.dk/blog/ekstern-linkbuilding/
Avatar billede Markkallstroem Juniormester
18. april 2017 - 07:15 #10
Men på sin vis er opbygningen af indgående links til ens hjemmeside jo "spild" af arbejde - Arbejde der går væk fra at lave ægte indhold... Søgemaskinerne opfordrer os jo nærmest til at lave outreach.. Hvis de blev bedre til at måle på kvalitet, så ville det nok være lidt nemmere at ranke.

Lige for tiden kæmper jeg med at ligge øverst på søgeord som "Trivago fly" og "Trivago flybilletter" med min hjemmeside:
http://www.billige-billetter.dk/trivago-fly

Men for at gøre det, er jeg nødt til at skrive indlæg på sider som denne - Præcist ligesom i andre også gør... Det er da vildt at man i 2017 skal spilde sin tid på det.

Flybilletter bliver billigere og billigere - Biler bliver selvkørende - Internettet bliver hurtigere og hurtigere.. Og alligevel bliver vi målt på hvor gode vi er til at spilde vores tid på at skrive indlæg om os selv.
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2017 - 17:08 #11
Er ærlig talt lidt i tvivl om hvorvidt du reelt vil have svar på noget eller bare benytter tråden på at få links og tekst til dine egne sider ud :/
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
18. april 2017 - 17:29 #12
#8

Du har alt for høj densitet på de generiske søgeord i dine backlinkprofil.

Det kan være årsagen, men det er også muligt, at selve opsætningen på din forside er for Panda "uvenlig".

Mange reklamer above the fold, er bestemt ikke vejen frem.
Avatar billede Niels Østergaard Praktikant
20. august 2017 - 23:25 #13
Jeg ved ikke så meget om seo, men jeg får hjælp af https://jacoblindseo.dk, og han har fået mig øverst i København, så spørg evt. ham om hjælp med din online markedsføring :)
12. januar 2018 - 02:03 #14
Linkbuilding er (desværre), en del af seo arbejdet. Det er jo lidt at sammenligne med trustpilot. Der skal du også have folk til at anbefale dig jo :)
Avatar billede ABR-vinduespolering Praktikant
12. august 2020 - 10:57 #15
l..
Du kunne ændre det her, for når man som det første bliver præsenteret for en pop up med opfordring til at tilmelde sig nyhedsbrev, før man overhovedet har fået mulighed for at danne sig et indtryk af hvad siden kan tilbyde,