Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 14:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sænke lydstyrken på en Wav fil.

Jeg har en Wav fil som fortæller mig, når der er mail.
Den går gennem min radio, sammen med anden lyd, bare alt for højt
Jeg vil derfor gerne sænke lydstyrken med ca. 50% hvordan gør jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 14:35 #1
Audacity måske. Har dog ikke testet det

http://www.audacityteam.org/
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 14:38 #2
Takker og prøver :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 15:10 #3
Audacity kunne ikke genkende Wave filen, og det bliver nok for meget at begynde at lave en masse om for en enkelt fil skyld.  Det ser ellers ud til at være et spændende program for dem som arbejder med lyd programmer.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 15:22 #4
Du kan ikke ændre på en lydfil, per automatik, da dette indgår i en indspilning som er justeret til specifik volumen under optagelse.

Men har du derimod lyst til at justere selve lyden som din computer gengiver disse lydfiler, når du modtager besked mv., er, at du højreklikker på dit Lyd ikon på proceslinjen. Så klik på "Åbn lydstyrke" her kan du justere lydniveau, hvis du kan finde den her.

Hvis det ikke justerbart, mangler man ydermere hvilket program vi snakker om, eks.: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013 version og mange andre.

Held og lykke med det.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 17:19 #5
#4 Tak for dit indput. Jeg er godt klar over, at man kan justere Windows Media player, men det var selve filen, som ikke er en system fil, jeg ville dæmpe.
Men du har måske ret i, at det kan man ikke. Jeg har i stedet fundet en XP ringin, som i sig selv er spæd i tonelejet, så den bruger jeg så, og opgiver den anden :-)
Avatar billede prox1 Forsker
02. januar 2017 - 19:11 #6
Det som her er den vigtige ting er at Audacity ikke genkender filen som wave-fil
Det kunne betyde at den enten er en såkaldt 'beskyttet' wavefile, noget du somme tider vil se gælde for karaokee filer, men for en skod almindelig ringetone, så er det overkanten..
Det du gør er at ! importere ! ikke åbne filen. Audacity vil næsten altid kunne importere lydfilen, og derefter kan du under 'Generér' bruge 'Forstærk' og indgive negativ forstærkning.
Prøv med -6dB
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2017 - 20:09 #7
Du skal have mange tak for din anvisning, men jeg orker ikke at arbejde videre bare for en ringetone, og jeg har ikke andet at bruge Audacity til.
Så jeg vil nøjes med at ønske dig godt nytår :-)
Avatar billede prox1 Forsker
02. januar 2017 - 21:11 #8
Godt Nytår ! :)