Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 15:04 Der er 10 kommentarer

Hvordan kan man gendanne en erstattet word-dokument?

Hej Computerworld

Jeg står i den uheldig situation at jeg ved en fejl sagde ja til at erstatte med min opgave med en anden opgave med samme navn, det vil sige at jeg kun har den ene opgave tilbage og mangler den anden

Nogle der ved hvordan man gendanner en erstattet fil?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 15:33 #1
Har du "Beskyttelse slået til på dit computer, hvor du har mulighed bl.a. bruge gendannelsespunkt mv, vil du kunne prøve at højre klikke på filen, og finde ordet "Gendan tidligere versioner", her vil du kunne gendanne filen som eksisterede tidligere før du ændrede den, og for at kunne benytte dig af denne, skal du ikke bruge tredjepartsprogram som sletter midlertidige filer/systemafbildninger eks.: Ccleaner mv.

Eks. med skærmdump på engelsk:
http://www.howtogeek.com/56891/use-windows-7s-previous-versions-to-go-back-in-time-and-save-your-files/

Har du ikke disse filer med videre kan du prøve med Recuva gratis udgave, og se om du kan gendanne filen.
https://www.piriform.com/recuva/download

Held og lykke med det.
Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 15:47 #2
Den med gendannelsespunkt skulle den været slået til eller kan jeg bare gøre det nu?
Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 15:51 #3
For jeg havde nemlig ikke den slået til, og jeg har prøvet Recuva og den hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 16:11 #4
Det betyder i denne tilfælde, at du har skrevet den over og er ugenskabeligt til tidligere version, det kan ikke gendannes.
Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 16:14 #5
det vil sige, at det ikke er muligt at gendanne den?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 16:15 #6
Netop.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2016 - 16:25 #7
Yes, "Gendan til tidligere version" fungerer desværre ikke med tilbagevirkende kraft.
Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 16:33 #8
øv, så må man jo starte forfra.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2016 - 16:42 #9
Der er ikke rigtigt andet at gøre.
Godt Nytår alligevel.
Avatar billede hjælp23 Novice
29. december 2016 - 16:46 #10
tak og i lige måde