Avatar billede Steenhanberg Novice
30. december 2016 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Windows XP 1985 - 2002

Min gamle IBM PC fra 2002 er brudt totalt ned. Har mistet XP 2002 med billedprogrammet Microsoft Photo Editor. Jeg vil gerne have fat i installations CD til Windows XP 1985 - 2002. Ikke 2003, hvor Photo Editor er fjernet. Er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har fundet flere udgaver via e-bay, men er meget usikker på, hvad jeg skal købe. Er ikke den store ekspert. Programmet skal lægges ind på en nyere maskine med Windows Vista. Det er ikke prisen, der er problemet som sådan. Jeg vil bare gerne have fat i Microsoft Photo Editor, som jeg er meget glad for at bruge.
Steen Hanberg
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 14:50 #1
Når du skriver Windows XP, så mener du så Office XP ?
Jeg vil sige, at du får rigtig store problemer fremadrettet hvis du holder fast i så gammel software.

Overvej at opgradere til Windows 10 og så få Microsoft Photo Editor (anno 2016)
https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/photo-editor/9wzdncrfj334

Jeg tror godt jeg kan støve en gammel Office XP frem, men om den har Microsoft Photo Editor i sig ved jeg ikke. For kan godt lyde som noget der kun fulgte med de store Office pakker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. december 2016 - 14:53 #2
Jeg tror i hvert fald ikke du skal købe Windows XP - det er et operativsystem.

Photo Editor kom med Microsoft Office programmerne, så det er Microsoft Office du skal ud og købe. Til gengæld har du helt ret i at den blev fjernet i nyere udgaver.

Den kunne også hentes individuelt - og findes stadig rundt omkring... - eks. her: https://sites.google.com/site/probeit/MicrosoftPhotoEditor.exe?attredirects=0
Avatar billede Steenhanberg Novice
08. januar 2017 - 11:36 #3
Beklager den sene tilbagemelding: Familie, nytår, sommerhus.....
Tak for svar og hjælp. Mit/mine spørgsmål afslører min afgrund af uvidenhed!

Desværre fungerer link'et fra Ole ikke. Kun en tom skal hvor ingen af knapperne fungerer, men det er det rigtige skærmbillede. Måske er der en lille fejl i adressen?

Windows 10 er ikke en mulighed. Har prøvet, fungerer ikke på min hp-maskine, måtte vende tilbage til 8.1 efter hjælp fra hp.
Har lånt mig frem til Office 2000 Premium. Den indeholder Microsoft PhotoDraw, ligger på CD 3 + 4. Åbenbart en forløber til Photo Editor. Har lagt den ind på min ældre acer-maskine med Vista. Fungerer udmærket, men det er et tungt, langsommeligt og besværligt program.
Hvilket betyder, at jeg skal have fat i Microsoft Office 2002 Premium.
Så, hvis nogen kan hjælpe med det, vil jeg være meget taknemmelig!
Levering og betaling kan aftales på srh1945@gmail.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2017 - 15:11 #4
Jeg har sendt dig en "privat besked" her på eksperten, med et link til installations sourcen for Office XP.

Prøv at se hvad du kan få ud af den... - jeg mener ikke du behøver at taste licensnøgle ind, for installation af Photo Editor - men husk at lave en "specialinstallation" og kun installere de nødvendige produkter - Word, Excel m.m. kræver stadig produktnøgle...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2017 - 15:24 #5
Nu har jeg testet den første jeg linker til - ja, de fleste knapper er "inaktive".

Men i det øjeblik jeg har åbnet en fil, er de aktive.

Er det ikke bare det du mangler? (at åbne et billede)