Avatar billede FredTubeHD Juniormester
01. januar 2017 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Topdata Tilbud (Er denne PC god)

Jeg har fået at vide at denne PC skulle være god (Link: http://topdata.dk/product.asp?product=10879 ) Den er nu på tilbud og jeg overvejer stærkt og købe den!
Problemet er at jeg er et fjols når det kommer til computere. Det eneste jeg ved om De her computere er hvad et kabinet er.
(Jeg skal spille Minecraft med mods)
Avatar billede eurositi Ekspert
01. januar 2017 - 16:39 #1
Ja, den er god. Især GPU'en (grafikkortet) er rigtig fin, både pga. modellen (nyeste serie) og pga. mængden af hukommelse. Du kan overveje at opgradere RAM'en til 16 gb og SSD-harddisken til en større.
Minecraft udnytter ikke hyperthreading, så derfor er en opgradering til en i7 processor ikke relevant. Du kan google "hyperthreading", hvis du vil søge information om, hvilke programmer, som udnytter det. Hvis ikke du bruger disse programmer/spil meget intensivt, er i5 alt rigeligt.
Husk på, at tilbuddet ikke inkluderer Windowslicens, skærm og netværkskort.
Avatar billede FredTubeHD Juniormester
01. januar 2017 - 16:44 #2
Hvad er et netværks kort??
Avatar billede eurositi Ekspert
01. januar 2017 - 17:04 #3
Netværkskortet er den enhed, som gør din computer i stand til at gå på internettet eller lokale netværk via ethernet-stikket eller trådløst via Wi-fi. Det er altid inkluderet i en bærbar computer, men da netværkskort findes i forskellige prisklasser afhængigt af, hvilke protokoller (nyere/ældre typer) og hastigheder, de understøtter, sælges de ofte separat i specialbutikker med speciale i stationære PC'er.
Topdatas er et meget nyt og hurtigt kort, men du kan vælge at købe et billigere kort et andet sted til en tredjedel af denne pris. Jeg er ikke ekspert i netværkskort, men umiddelbart tror jeg ikke, det ville gøre nogen forskel, om du købte en billigere model.
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 17:50 #4
jeg vil klart anbefale #1 da en 128 er for lille og hvis ikke skal gemme noget særligt behøver den alm disk så ikke at være aktiv men du skal jo også bruge et dvd drev + styresystem da jeg går udfra du ikke selv har en dvd : DVD-BRÆNDER I COMPUTER
Pris: DKK 99,00
1.     Windows10,64bit,DK (INSTALLERET) + med på DVD
Pris: DKK 949,00
ang. netværkskort er det en fordel hvis du skal spille onlinespil at du bruger et der er til kabel (også til kabel)
Avatar billede FredTubeHD Juniormester
01. januar 2017 - 18:44 #5
Hvorfor skulle jeg have brug for et DvD drev og Windows 10?? Jeg skal bare spille Minecaft og måske andre Steam spil....
Avatar billede posten Ekspert
01. januar 2017 - 19:31 #6
ved ikke om den kan "startes" uden styre system
Avatar billede kurtba Ekspert
01. januar 2017 - 19:43 #7
En pc kan ikke starte uden styresystem, for så ligger der jo slet ikke noget på den.
Jeg undrer mig over, at der skrives, at der skal tilkøbes netværkskort, når det er indbygget i bundkortet.
https://www.asus.com/dk/Motherboards/H110M-A-M-2/
Rul lidt ned og det fremgår tydeligt på billedet med stikforbindelser, at der også er et netværksstik. Det står i øvrigt også under specifikationer.
Så der er kun brug for netkort, hvis der skal være trådløs forbindelse, hvilket jo normalt ikke anbefales, hvis man er gamer.
Avatar billede FredTubeHD Juniormester
01. januar 2017 - 21:02 #8
Hvad mener i med at den ikke kan starte???
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. januar 2017 - 21:23 #9
Der medfølger ikke Windows til den computer du har kigget på. Det er et tilkøb du selv skal vælge og det gør at prisen på computeren stiger med 950,-.
Uden Windows eller et andet styresystem, kan computeren ikke bruges til noget.