Avatar billede Ronniras Juniormester
04. januar 2017 - 13:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

stopcode error

min computer genstarter engang imellem tilfædigt og skriver at der er en ukendt fejl. problemet sker oftest når jeg sidder inde i et spil, endvidere skal nævnes at det er en stationær computer (win10) som også har det problem at hvis jeg ikke tager strømstikket ud så kan den til tider finde på at starte op af sig selv om natten. håber der er nogen med nogle inputs, har snart prøvet alt (hvad jeg ved af). har kørt memtest etc.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2017 - 16:01 #1
lyder som om din psu er ved at stå af, eller der "bare" sidder en stik løs.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2017 - 17:10 #2
Har du tjekket om der i din BIOS er aktiveret "Wake on lan"? Den kan skyldes at pc starter op uden du ved det
Kører du Windows 10 uden at den tjekker om driverne er signeret?
Er dine drivere af nyeste version?
Avatar billede Ronniras Juniormester
04. januar 2017 - 17:47 #3
har kontrolleret drivers og opdateret bios etc. det skal dog siges at computeren er "født" med dette problem at den tilfældigt genstarter. men måske du har ret i det kan være en løs forbindelse, men se ad :)
Avatar billede Ronniras Juniormester
04. januar 2017 - 20:11 #4
Avatar billede Ronniras Juniormester
04. januar 2017 - 20:12 #5
ovenstående er et billede af den besked der kommer når computeren crasher
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2017 - 20:31 #6
Har fundet dette om lige den fejl:
https://www.xtremerain.com/how-to-fix-system-service-exception/
Kan selvfølgelig ikke vide om disse tips kan fjerne lige din fejl. Men kig på det.
Fandt du noget i din bios med Wake on lan?
Avatar billede Ronniras Juniormester
05. januar 2017 - 10:19 #7
der var intet i bios :) men har en lille mistanke om det er psu'en siden når jeg slukker den er der stadig lys i mit keyboard og headset lige ind til jeg tager strømmen helt :)

men jeg kigger det lige ud og vender tilbage og tak fordi du tar dig tiden
Avatar billede Ronniras Juniormester
05. januar 2017 - 14:56 #8
har nu prøvet en del løsninger men når jeg så starter et spil op, så er det den crasher. ikke ved hvert spil men ca hvert andet.. det er pænt ned af bakke hehe
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2017 - 15:39 #9
Du kan prøve at kigge ind i "oversigt over Pålidelighed" - det er en grafisk oversigt over de sidste par dage, hvad din pc har haft gang i - måske der står lidt mere som kan fortælle dig (os?) hvad problemet er.
Jeg ville dog stadigvæk gætte på din strømboks (PSU), at det er den som ikke kan håndtere strømforbruget længer
Avatar billede Ronniras Juniormester
05. januar 2017 - 17:59 #10
kan jeg eventuelt teste psu'en? og om dens forbrug? - er inde i pålidelighedsovervågning og ja der er en masse "røde krydser" (Kritiske hendelser) med.:
Hardware fejl
Windows blev ikke lukket korrekt
windows virker ikke længere
lukket uventet
Avatar billede Ronniras Juniormester
05. januar 2017 - 18:11 #11
pålidelighedsrapport.:

https://billedeupload.dk/?v=nOGA2.jpg
Avatar billede Ronniras Juniormester
06. januar 2017 - 17:36 #12
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x00000124 (0x0000000000000000, 0xffffb30f46c8b038, 0x00000000f6002000, 0x000000003a000136). Der blev gemt et dump i: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Rapport-id: 626d6340-0bdc-44e6-8885-4c8a93ff44a4.
Avatar billede Ronniras Juniormester
06. januar 2017 - 17:40 #13
tror desværre jeg bare må gi fortabt :-) acceptere at det er noget lort hehe,
har også haft taget strømforsyningen helt fra, renset den og sat den til igen uden det hjalp.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2017 - 17:43 #14
#7 Og du er sikker på at den ikke har gjort dette fra start af?
Jeg har en stationær der opfører sig på samme måde.
Hvad hedder din psu?
Avatar billede Ronniras Juniormester
06. januar 2017 - 17:46 #15
jo det er netop det, den har gjort det fra start af. det er en computer jeg har overtaget pga af denne fejl, uhm jeg kan ikke lige huske hvad min psu hedder, er der et sted jeg kan se det uden at åbne den igen? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2017 - 17:58 #16
Nej.
Har du tjekket i din bios om der er power settings på usb portene?
Avatar billede Ronniras Juniormester
07. januar 2017 - 12:02 #17
har skiftet strømforsyning og ser hvad der sker de næste par dage, tak for tiden og hjælpen herinde :)

vender selvfølgelig tilbage hvis problemet stadig fortsætter