Avatar billede lurup Ekspert
06. januar 2017 - 16:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg win 10

Jeg har lige formateret min pc hvor der inden var win 10 på.

Hvordan får jeg win 10 på igen efter jeg har installeret win 7 fra den originale dvd skive ??
Kan jeg hente hele filen ??
Går ud fra den skal instaleres oven på win 7 igen ??
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 16:24 #1
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Hvis der har været en gyldig win10 på før, så formater disken og lav en ren ny installation. Men husk backup af dine egne vigtige data.
Avatar billede lurup Ekspert
06. januar 2017 - 16:37 #2
Skal jeg ikke først køre min købte win 7 ind ??
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 16:55 #3
Hvis man bare een gang har haft windows 10 installeret og aktiveret, står det i bios,
Hvis du ikke har haft w10 aktiveret skal du selvfølgelig have en nøgle.
Men det er under ingen omstændigheder nødvendig, først at installere w7.
Tværtimod, det er bedre med en ren installation.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2017 - 19:55 #4
den spørger nok efter nøgle/kode til licens - bare klik 'videre' uden at skrive noget. Når du logger ind senere i windows, så vil den selv finde din kode og aktivere windows.
Avatar billede Geezer Novice
07. januar 2017 - 10:38 #5
Tror nu ikke at der er tale om at BIOS indeholder licens info ....
Så ville det være problematisk at opdatere BIOS.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2017 - 11:09 #6