Avatar billede Abekatten Novice
06. januar 2017 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre SQL i "setInterval".

Hej :-)

Jeg har en div jeg skal have opdateret hvert minut. Inde i den div har jeg en SQL-query, men den kan ikke kaldes ved updaten. Jeg ved ikke hvad der går galt, for siden virker fint når den loader div'en første gang. Derefter skriver den som fejl:

"Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /LINKTILSTEDET/lefttopmenu.php on line 4 Warning: mysqli_num_rows() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in LINKTILSTEDET/lefttopmenu.php on line 5"

[B]Javascriptet ser ud som følger:[/B]

$(document).ready(function(){
        setInterval(function(){
            $("#topsubmenuleft").load('lefttopmenu.php')
        }, 10000);
    });

Div'en ser ud som følger:

$brugerid = $_SESSION['brugerid'];
$result = mysqli_query($conn, "SELECT id FROM gb WHERE modtager = '$brugerid' AND laest = '0'");
if(mysqli_num_rows($guestresult) == 0){
echo "Tom";
}

Hvor ligger fejlen? Synes ikke rigtig at jeg forstår problemet. Håber at nogen kan hjælpe!

På forhånd tak :-)
Avatar billede acore Ekspert
06. januar 2017 - 19:31 #1
Skal der ikke stå $result og ikke $guestresult i linien med fejl?
Avatar billede Abekatten Novice
06. januar 2017 - 19:33 #2
Jo, det gør den egentlig også. Jeg ved ikke lige hvorfor den er gået gal herinde. Som sagt fungerer query'en fint ved pageload, det er kun når div'en skal opdateres hvert minut, at det går galt.
Avatar billede acore Ekspert
06. januar 2017 - 19:47 #3
Ja, hvis ikke det er fejlen, så ved jeg ikke. Iflg manualen kan mysqli_query ikke returnere nul, så noget er helt galt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2017 - 20:22 #4
Hvor får $conn en værdi?
Avatar billede Abekatten Novice
06. januar 2017 - 20:25 #5
Det gør den i en ekstern fil. Har prøvet at inkludere connection-scriptet i den loadede php-fil, men det gør hverken til eller fra.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2017 - 20:26 #6
Din fejlbesked siger at $conn er null.
Avatar billede Abekatten Novice
06. januar 2017 - 20:31 #7
Jeg har prøvet det tidligere, men selvfølgelig virker det nu. Tusinde tak for hjælpen, jeg ved ikke lige hvad jeg gjorde forkert tidligere.

Jeg bukker og takker :-)