Avatar billede den gamle Novice
07. januar 2017 - 11:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Svært at komme ind i PC'en

Windues 10, 64bit.
Det tager pludselig en krig at lukke PC'en op. Jeg bliver nødt til at trykke Contr. alt del. 2-3 gange og ofte også slukke PC.en manuelt - det er noget gøgl at arbejde med.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 19:50 #1
Bare for at du ved det, lørdag er sløv dag at stille spørgsmål på, på Eksperten :-)
Men jeg er ikke helt med. Du trykker vel ikke Contr. alt del for at starte computeren op? Er det en bærbar?
Avatar billede den gamle Novice
08. januar 2017 - 10:06 #2
nej, nej jeg åbner på normal vis, men forbilledet står bare der og vi kommer ikke videre. SÅ trykker jeg contr. alt del. Der sker stadigvæk intet. Så slukker jeg manuelt på tænd, sluk-knappen. Tænder igen PD'en og kort efter vågner den til live. Det er bare så træls, det er først kommet for ca. 1 uge siden. Før var den perfekt og hurtig.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2017 - 13:39 #3
Jeg har fundet noget fra Microsoft på nettet.
Prøv det. Hvis det ikke virker, må vi tage den derfra:
1 Tryk på Windows-tasten+I på tastaturet for at åbne Indstillinger. Hvis det ikke virker, skal du klikke på startknappen i nederste venstre hjørne af                skærmen og  derefter vælge Indstillinger.
  2 Vælg Opdatering og sikkerhed > Genoprettelse.
  3 Under Avanceret start skal du vælge Genstart nu.
  4 Når din pc er genstartet, skal du vælge Fejlfinding > Avancerede indstillinger > Startindstillinger > Genstart på skærmen Vælg en indstilling.
  5 Når din pc er genstartet, kan du se en liste over indstillinger. Vælg 4 eller F4 for at starte din pc i fejlsikret tilstand. Eller hvis du skal bruge              internettet, skal du vælge 5 eller F5 for at åbne Fejlsikret tilstand med netværk.
Avatar billede den gamle Novice
09. januar 2017 - 11:00 #4
Tak det prøver jeg i eftermiddag, står med bilnøglerne i hånden på vej ud!
Mange hilsner
J. kirstine
Avatar billede den gamle Novice
10. januar 2017 - 10:56 #5
Jeg har nu gennemført genoprettelsen som du sendte.
Er stadigvæk umåååååååådelig langsom, jeg kan nå at falde i søvn inden jeg kommer ind i PC'en.
Ny meddelelse på skærmen:
Windows sikkerhedscenter er slået fra!
Hvor slår jeg den til igen?????
Mange hilsner
J. Kirstine
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 14:01 #6
Prøv under start helt for neden, at skrive cmd og tryk enter. Så dukker der et sort ikon op for oven det er Kommandopromten. Højreklik på ikonet og vælg. Kør som administrator. Når der er åbent, skriv så: CHKDSK og tryk enter, så vil windows forsøge at finde fejl. Hvis der vises fejl, så skriv det med.
Noget andet du også kan prøve er: Gå ind under Denne PC, højreklik på C-drevet og
gå ned for neden under Egenskaber, og der gå ind i Funktioner og tryk på ikoner Undersøg.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 14:04 #7
Ps. Hvis du opstarter med USB stick Eller DVD  siddende i computeren ( gælder ikke mus og tast.) så prøv at fjerne det.
Avatar billede den gamle Novice
10. januar 2017 - 17:00 #8
Hej igen!
Har været inde under Egenskaber/funktioner :
Konklusionen er: Ingen fejl

Har en konstant (eller næsten konstant) melding, f.eks.: Computerworld svarer ikke!
Genstart siden.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 17:51 #9
Det er muligt, at en kondensator ikke er helt afladet for strøm?
Hvis det er en stationær, så sluk for strømmen og tage det lille batteri på bundkortet ud. Tryk på startknappen i 5 sek. så det hele aflades og vent i 5 minutter.
Sæt batteriet i igen og start op.
Hvis det er en bærbar, er det for vanskeligt, at tage det lille batteri ud. Så må du nøjes med at fjerne det store batteri og selvfølgelig må der ikke være strøkabel på.
Computerworld ?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2017 - 17:56 #10
Ps. hvis du ikke kender det, er det batteriet ved de røde pile. Tryk for at gøre billedet større.  http://billedeupload.dk/?v=wgRrB.jpg
Avatar billede den gamle Novice
11. januar 2017 - 10:56 #11
Hallo hjælper i min store kvide!
Så faldt tingene pludselig i hak - takket være dig!
Tak fra J. kirstine
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:20 #12
Velbekomme :-)