Avatar billede atla Novice
07. januar 2017 - 21:58 Der er 2 løsninger

Er min håndværkerportal brugervenlig nok?

Hej (det nye) eksperten,

Jeg har arbejdet længe på at gøre min håndværkerportal  https://dengodehaandvaerker.dk/ så brugervenlig, som muligt.

Men nu er det vist på tide, at jeg spørger herinde, hvad i synes.

På forsiden er der en søgefunktion, hvor man kan taste postnummer og by. Man kan derudover også oprette en opgave. Men seneste har jeg så skabt en intern linkstruktur, så man også kan finde frem til den rette håndværker i den rette by på den måde.

Men hvad synes i? Hvad er jeres førstehåndsindtryk af sitet? Og har i nogen ideer til hvordan, jeg kan gøre det mere brugervenligt i designet.

På forhånd tak!
Avatar billede Excel2Alle Juniormester
07. januar 2017 - 23:15 #1
Nydeligt og enkelt design. Jeg blev dog noget skeptisk, da jeg ikke fik nogen hit, når jeg søgte på 2930 og 2500.
Så valgte jeg "elektriker" og kunne konstatere, at du nok kun har i en radius fra Køge.
Hvorfor skulle jeg vælge din hjemmeside frem for at Google: Maler i Køge?
Det bør fremgå af siden.
mvh - Per
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2017 - 14:49 #2
Siden er fin og til at overskue, men der mangler noget på forsiden der sælger den noget mere. Det kunne være et stort flot billede bagved søgemuligheden eller andet der ihvertfald signalerede mere håndværker (synes ikke nøglen gør det).
Jeg ville lave noget mere "reklame" noget der solgte siden noget mere og som Excel2Alle/Per gør opmærksom på så skal der være mere der fortæller hvad man får her fremfor andre portaler og fremfor selv at finde en håndværker i sit lokalområde.
Hvis du tager en side som autobutler (https://www.autobutler.dk/), som gør lidt det samme indenfor et andet område, ja så har de meget mere forklaring og visning af hvad det er de gør og det virker helt sikkert.

Går man på dine undersider, f.eks. om os så bliver det pludselig meget roddet, her er der ikke samme simplicitet som forsiden og efter min mening ser det ikke ud til at der er arbejdet så meget med dem som forsiden. Footeren indeholder også en masse ting som ikke var der før og man får en menu i toppen som heller ikke var der.

Hvis man på en af undersiderne hvor der er menu, så vælger find maler eller anden i menuen, så kommer man over på "den gamle side" og ikke til søge muligheden, det virker lidt underligt.

Der mangler noget sammenhæng mellem de forskellige sider, noget design & layout mæssigt der skal være mere stringent.
Jeg kan se der er forskel hvor man kommer hen domænemæssigt, de sider der ser ud til at være af nyt design er under https://dengodehaandvaerker.dk/, mens dem der ikke er så pæne (efter min mening) ligger under https://dghv.dk/
I gør både for genkendelighedens skyld, for SEO og meget andet kører med et primær domæne, så man ikke springer imellem dem alt efter hvor man klikker på siden.