Avatar billede Janne Vad Fjord Praktikant
08. januar 2017 - 00:49 Der er 3 kommentarer

Hvad skal jeg gå efter

Jeg skal have fat i en computer som primært skal bruges til streaming af blandt andet Netflix. Mit spørgsmål er så hvad jeg skal se efter.
Jeg har ikke den store forstand på computere og ved ikke hvilke kriterier der er vigtige. . .. Processer, grafik osv.  hvad anbefales? Jeg spørger ikke ind til model men de tal og bogstaver som man skal gå efter? som sagt.....jeg er ikke en nørd udi computere?
På forhånd tak for hjælpen
Janne
Avatar billede Slater Ekspert
08. januar 2017 - 09:02 #1
Hvis det bare er til streaming og lidt internet, kan du stort set bruge hvad som helst. Enhver moderne computer klarer det uden problemer. Gå evt. efter en med SSD i stedet for harddisk, eftersom den starter meget hurtigere op, hvilket er rart - men ikke nødvendigt. Og hold dig fra de helt billige CPU'er, som f.eks. Celeron. Ellers er der ingen krav.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. januar 2017 - 12:41 #2
Hvis det alene handler om streaming fra kendte app-baserede tjenester (Netflix, YouTube, Spotify, HBO, DR, osv.), kan man i princippet nøjes med en Chromecast (til video) og en smartphone. Den gamle Chromecast koster kun 290 kr. og kan alt det ovennævnte... hvis du har en smartphone.

Fidusen ved en rigtig computer kommer, hvis du også gerne vil afspille lokalt lagret indhold... Eller hvis man gerne bare vil ha' flere muligheder.
Jeg har f.eks. kopieret en masse af mine gamle DVD-film, som jeg ved ikke er til at finde på streamingtjenesterne, over på en harddisk med programmet MakeMKV. Jeg har gjort det samme med musik-CD'er (med programmet Exact Audio Copy), som heller ikke findes på f.eks. Spotify.
Avatar billede Casper_Wichmann Juniormester
10. januar 2017 - 18:50 #3
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP15BA001NO/hp-15-ba001no-15-6 eller http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80TJ001UMX/lenovo-ideapad-110-15-6

ville sige at du skal kigge efter sådan noget.
Da de har en ssd og en fin stor skærm.
Ville helst sige at du skal kigge mere på Lenovoen da den har et lidt bedre grafikkort og dobbelt så mange RAM. :)