Avatar billede cblcbl Juniormester
08. januar 2017 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Navigator 3.04 - Hjælp - jeg kan ikke loade kode og beskrivelser ind i nyoprettet database

Hej,
Eftersom at jeg ikke kan lykkedes at komprimere min 20MB Navigator database, så vil jeg oprette en ny database. Men, jeg møder problemer.
Navigator skriver at den nyoprettede database skal have indlæst kode og beskrivlser fra en gammel database.
Jeg har taget en backup af koder og beskrivelser, fra en tidligere database.
men når jeg vil indlæse dette i den nyoprettede, så skriver den at databasen ikke er tom, og jeg derfor ikke kan indlæse kode og beskrivelser!
Hvem kan hjælpe?

P.s. hvis nogen alternativt ligger inde med et tip eller et trick til at udvide min gamle database, til fx 30mb, så vil det være super cool. pt. skriver min navigator at den kun kan arbejde med en db på 20,5 MB.

p.p.s. Ved I hvor navigator har din "licens", den ligger jo ikke i registret, da jeg uden videre kan flytte programmet over på en anden computer og køre videre. er den hardcoded i exe.filen? kan man reverse engineer denne fil?
jeg ved godt det overskrider nogle grænser, men det er jo gammel software som ikke vedligeholdees mere og man kan ikke købe en udvidelse af DB.
Avatar billede ebea Ekspert
08. januar 2017 - 13:07 #1
1:  Det er det samme problem, som du havde fra dit andet spørgsmål. Den tilkøbte kapacitet er opbrugt (selvom du lykkedes med at opstarte programmet).

2: Tips og Tricks, ligger i at man skulle tilkøbe en udvidelse, som kom i form af en kode. Men det er jo for længst historie, og dermed også muligheden for at udvide.

Og licensen, er indlæst gennem disse koder, som ligger indlæst i en fil. Og du kan IKKE ændre disse, da det kræver en anden kode, som du ikke har (kommer med den tilkøbte udvidelse).
Avatar billede cblcbl Juniormester
10. januar 2017 - 20:42 #2
TAk for info. Trist at man ikke kan genopvække dette gamle program.