Avatar billede ibandersson Juniormester
11. januar 2017 - 16:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Text sendt til mail ind i DB

Hej Eksperten

Jeg er ved at lave en DB som skal vises på hjemmeside, det kan jeg.

Men jeg skal have teksten ind fra en mail, som jeg har oprettet til formålet. så man kan sende en mail til pågældende E-mail adresse og så bliver DB opdateret automatisk.

Det hele skal foregå i PHP

Tak
Hilsen Ib
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2017 - 17:30 #2
Det bliver vel noget med at have en cron service kalde et PHP script hver X'te minut. Dette PHP scipt checker for og henter nye emails via POP3 eller IMAP4 og opdaterer database.

Det vil vaere meget nemmere med en web side og/eller en smartphone app som kalder en web service.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2017 - 17:45 #3
Så svær tror jeg nu heller ikke opgaven er. Men den hører ikke til i den nemme afdeling heller.
Men det lyder da bestemt som en sjov opgave.
Giv mig email adressen og jeg skal sende sjove ting til forsiden af din hjemmeside. :)
Avatar billede ibandersson Juniormester
11. januar 2017 - 19:53 #4
Okey Arne_v

Det lyder som en spænende løsning med en app.
Sådan en kan jeg desværre ikke lave.

;-(

hilsen Ib
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. januar 2017 - 20:22 #5
Du kan jo "bare" lave din side mobil venlig.
Så er det jo faktisk "bare".

/login
  username + kodeord (valider mod database)
/formular
  indhold (gem i database, når der trykkes gem og data er ok)

Så har du bedre kontrol over indhold der kommer til siden og kan "lukke" brugeren der evt. levere skod indhold til siden.