Avatar billede Heijax Praktikant
11. januar 2017 - 18:28 Der er 4 kommentarer

Opgradering eller ny computer

Hej.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal opgradere min rimelig gamle pc eller om jeg skal købe ny.
Min nuværende er en packard bell ixtreme m5850, en arbejdscomputer, tænker lidt på om jeg skal putte et nyt grafikkort i og så opgradere psu. Muligvis også opgradere processoren, men for at være helt ærlig så ved jeg ikke alt om sådan noget.
Derfor kunne jeg godt bruge et godt råd. Ved heller ikke helt om, skal jeg have ekstra køling hvis jeg opgradere grafikkort eller processor.
Eller er det håbløst at opgradere på denne pc, vil gerne bruge den til skole/gymnasie arbejde og let gaming
Avatar billede Casper_Wichmann Juniormester
11. januar 2017 - 19:53 #1
har du nogle specifikationer vi må få?? :)
Avatar billede Heijax Praktikant
11. januar 2017 - 20:33 #2
ja selvfølgelig
GPU: nvidia geforce gt420
CPU: intel core i5 4440 3.1ghz
PSU: lidt uvist men ikke for god med 250watt maks
8Gb ram
der står bare computerens navn på bundkortet
Avatar billede Heijax Praktikant
11. januar 2017 - 20:49 #3
nej undskylde
dens processor hedder Intel Core i5-2300, 2,8GHz
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2017 - 22:04 #4
Google er genialt: http://www.packardbell.com/pb/en/ZA/content/model/PT.U65E2.113

Anyway, hvis PSU'en reelt kun kan levere 250W ville jeg nok se på en med lidt flere vitaminer sammen med et kraftigere grafikkort, sammen med en SSD-disk, hvis der er råd til det.