11. januar 2017 - 22:06 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

grafikkort og PSU

hej, jeg har et lille spørgsmål med hensyn til at få en PSU til at spille med resten af computeren.
Jeg har blandt andet valgt at opgradere mit grafikkort og har derfor brug for lidt hjælp.
jeg har besluttet mig for a købe et Nvidia GTX1050 TI men der står at der skal gå et eller andet 6-pin PCi supplementary power cabel, er i ikke venlige og hjælpe mig fordi jeg har læst mig til at dette kabel er et der går fra min PSU men hvilken PSU skal jeg have hvis den skal understøtte dette
tak på forhånd
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. januar 2017 - 10:19 #1
Alle strømforsyninger i dag har denne connector, så er det kun det ene kort og "normal" indmad i resten af PC'en, vil 500-550W være rigeligt.
12. januar 2017 - 15:13 #2
Jeg takker
Men jeg har fået et lidt nyt problem fordi på mit bundkort står der e1 der hvor mit grafikkort skal sættes i, mit nuværende grafikkort står der e2 men betyder det at mit motherboard kun har pci version 1 eller har det slet ikke noget med det at gøre og kan det så overhovedet trække et pci 3.0 og vil det i så fald have betydning for udnyttelse af grafikkortet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. januar 2017 - 20:26 #3
Det ville undre mig, med en rimeligt tidssvarende CPU.

Du kan se de forskellige stiktyper her:
https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Jeg gætter nu umiddelbart på at du har i hvert fald ét PCIe16 slot.